16 آذر روز بصیرت افزایی واستکبارستیزی است
13 آذر 1401 - 13:49
شناسه : 1735
بازدید 68
5
رئیس تبلیغات اسلامی بیجار گفت:16 آذرماه روز بصیرت افزایی واستکبارستیزی  دانشجویان است.
ارسال توسط : نویسنده : سمیه رمضان نیا منبع : تبلیغات اسلامی
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری نهضت کردستان؛ حجت‌الاسلام مختاری نیا ضمن گرامیداشت 16 آذر ماه و روز دانشجو اظهار داشت: 16ماه آذر به یاد سه دانشجوی ایرانی که به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا از ایران و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا پس از کودتای استعماری 28 مرداد اعتراض داشته و در این راه به شهادت رسیدند روز دانشجو نامیده شده است.

 

وی افزود: این روز مهم در حقیقت روز حق خواهی و استبدادستیزی و شهادت مظلومانه دانشجویان در راه مبارز با ظلم و جور زمانه رقم خورده است.

 

وی ادامه داد: حماسه ضد استبدادی ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ در تاریخ ایران برای همیشه تاریخ ماندگار و مانا است و روز دانشجو سرفصل تاکید بر بصیرت سیاسی در راه کسب علم و دانش می باشد.

 

حجت الاسلام مختاری نیا تاکید کرد:بدون تردید روز دانشجو، روزی بزرگ و بی مانند برای جامعه علمی و دانشگاهی ایران زمین است که در آن بر نقش بی همتای مجاهدت در راه کسب علم و دانش، در کنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی با هدف پیشرفت و اعتلای مادی و معنوی ایران اسلامی تاکید شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: هر شخصی در هر جایگاهی تلاش کند حتی به اندازه یک قدم در مسیر اعتلای دانشگاه فعالیت کند باید بداند فعالیت او، بسیار مهم و ارزشمند است.

 

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در بخش دیگری از سخنان خود به اعلام برائت دانشجویان شهرستان بیجار از آمریکای جنایت کار و اسرائیل غاصب اشاره کرد و بیان داشت:دانشگاه‌های شهرستان بیجار در روز 16 آذر ماه و همزمان با روز دانشجو اعلام برائت از اقدامات دسیسانه آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب خواهند کرد و پذیرای حضور مسئولین شهرستان در دانشگاه های سطح شهرستان خواهند بود.

 

وی اضافه کرد: مسئولین شهرستان نیز در جلسه پیش رو شنونده مطالب و نظرات دانشجویان خواهند بود.

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.