اجرای طرح آموزش قرآن ویژه نونهالان پیش‌دبستانی در بیجار
20 آذر 1401 - 11:44
شناسه : 1862
بازدید 59
4
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از اجرای طرح آموزش قرآن کریم ویژه نونهالان پیش‌دبستانی در سطح مؤسسات قرآنی این شهرستان خبر داد.
ارسال توسط : نویسنده : سمیه رمضان نیا
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری نهضت کردستان، حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از اجرای طرح آموزش قرآن کریم ویژه پیش‌دبستانی در سطح مؤسسات قرآنی این شهرستان خبر داد و گفت: طـی اجـرای طـرح و بـرگـزاری دوره آموزش قرآن کریم ویژه پیش‌دبستانی کودکان چهار تا شش سال مشمول طرح در این دوره در 44 ساعت در قالب 22 جلسه آموزشی، در حوزه مباحث نظری و عملی تحت آموزش‌های خاص آموزه‌های قرآنی قرار می‌گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در قالب یک یا چند فعالیت یاددهی و یادگیری با محوریت قرآن‌آموزی انجام می‌شود، افزود: گوش دادن به قرائت قرآن، حفظ تعدادی از سوره‌های کوتاه، آیات کاربردی و فهم و درک معنای آیات، آشنایی با داستان‌ها و نکات آموزنده و جذاب قرآن کریم از جمله کارهای انجام شده در این دوره آموزشی است.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا با بیان این‌که تلاوت آیات الهی زمینه‌ساز تقواپیشگی انسان به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: قرآن کتاب آسمانی است که تلاوت و عمل به آن موجب سعادت دنیوی و اخروی در زندگی انسان می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نقش ارزنده قرآن در جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت و کمال انسانی مؤثر و غیرقابل انکار است، ادامه داد: جامعه نیز نسبت به مسائل قرآنی باید پیشگام باشد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار نهادینه‌شدن قرآن در متن جامعه را از دستاوردهای انقلاب دانست و یادآور شد: برگزاری محفل‌های انس با قرآن زمینه‌ساز رهایی جوانان از ناهنجاری‌های اجتماعی و سلاح کار آمد در برابر جنگ نرم است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.