بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در مسجد جامع  مریوان
13 خرداد 1403 - 12:45
شناسه : 18659
بازدید 22
3
گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد جامعه مریوان با حضور مردم ومسئولین برگزار شد
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل  تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ امروز یکشنبه 13خرداد 1403 یاد بود ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با حضور مسئولان و عامه مردم مریوان در مسجد جامع  این شهرستان برگزار شد.

احمدی فرماندار مریوان در این مراسم ضمن تسلیت سالروز رحلت ملکوتی بنیانگزار انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره)  جریان ساز، و شخصیت بی نظیر جهان اسلام و تاریخ اسلام است.

وی با بیان اینکه شهدای پانزده خرداد 1342 پایه گذاران نهضت عظیم که امام بزرگوار ما بودند ؛ تصریح کرد: در حدود چند سال پیش در اروپا تحت عنوان حکومت دینی را استقرار دادند، پس می توان گفت به این معنا تحت عنوان دین مسیحیت، بشر یک تجربه را داشته و نقطه مقابل این حکومت، تجربه این حکومت است که همه چیز را نادیده و تمام اموالش را به یک معنا مردم می داند.

فرماندار مریوان ابراز داشت: با توجه به ادعای دین و وحدانیت که در غرب و مسیحیت وجود داشت عمده ترین  ویژگی نادیده گرفتن مردم بود و قرآئتی که در دین و حکومت دینی در دید مردم شکل گرفت این بود که در دین وحدانیت، مردم هیچ نقش و جایگاهی ندارند، اما هنر امام راحل و تعریفی که از حکومت دینی ارائه کردند در حقیقت حق بطلانی شد بر باور انسانی که در حدود بیش از هزار سال در تمدن غرب شکل گرفته بود.

وی افزود: تعریفی و مختصاتی  که امام از حکومت دینی ارائه داد مبتنی بر اراده و خواست مردم بود، حکومت دینی که سمت و جهتش به سوی خدا و معنویت است؛ اما بنیان و پایه هایش را مردم تشکیل می دهند

احمدی عنوان کرد: قرآئتی که امام از دین ارائه داد جان‌های سر بر گرفته و روح غبار گرفته انسان چنان احیا شد که نهضت بزرگی بنام انقلاب اسلامی خلق کرد، و تمام نظریه‌پردازان و جامعه‌شناسان غرب  به این اتفاق معتقد بودند که یک خیزش و جنبش اجتماعی مبتنی بر دین و باورهای دینی در تاریخ بشر دیگر شکل نخواهد گرفت.

فرماندار مریوان در پایان خاطرنشان کرد: تفاوتی که نهضت امام ایجاد کرد در این بود که خط بطلان بر این باورهایی که  در غرب از حکومت دینی شکل گرفته بود  و اینکه بشر در این نهضت هم عدالت  و هم آزادی و معنویت می خواهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.