عید قربان نماد بندگی خالصانه در برابر معبود است
27 خرداد 1403 - 13:56
شناسه : 19068
بازدید 35
7
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج گفت: از جمله نمادهای یکتاپرستی و عبودیت خداوند متعال عید قربان است و این عید نماد بندگی خالصانه در برابر معبود است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ حجت‌الاسلام هادی محمد خواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج اظهار کرد: یکی از اصول مقدس دین اسلام توحید و یکتاپرستی است و این اعتقاد در فرهنگ دینی ما در قالب مناسک و مراسم های خاص و نمادهای دینی ظهور و بروز دارد.

وی افزود: عید قربان از اعیاد پر فضیلت در نزد مسلمان است و پیام این عید این است که انسان از همه تعلقات دنیوی بریده و به سوی معبود خویش باز گردد.

حجت‌الاسلام محمد خواه عنوان کرد: عید قربان مظهر و نماد بندگی خالصانه در برابر معبود است و این درس بزرگی است که ابراهیم خلیل الله در این روز به همه انسان های طالب کمال داده است که برای رسیدن کمال که همان قرب الی الله است باید از همه تعلقات دنیوی گذشت کرد.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج با اشاره به انجام مراسمات عید قربان در این شهر افزود: علاوه بر قربانی، اعمال و مناسک دیگری برای این روز وارد شده است که از اعمال مهم این روز اقامه نماز عید قربان است نماز عید قربان در مساجد شهر سنندج و همچنین حسینیه این شهر با حضور مردم مسلمان و خدادوست این اقامه می گردد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.