پرچم امام حسین (ع) از لحاظ معرفتی و شناختی باید بالا برود
27 خرداد 1403 - 6:36
شناسه : 19161
بازدید 39
5
نماینده ولی فقیه در کردستان: حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی با بیان اینکه پرچم امام حسین (ع) از لحاظ معرفتی و شناختی باید بالا برود؛ عنوان کرد: محرم مربوط به مکتب امام حسین (ع) است و باید مکتب او اشاعه داده شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در جلسه ستاد برنامه‌ریزی مراسمات محرم که با حضور مسئولان استانی به منظور برنامه‌ریزی، هماهنگی و وحدت رویه در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در ماه محرم، برگزار شد ضمن تبریک عید سعید قربان و تسلیت سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل؛ اظهار داشت: در حدیثی در خصوص دوستداران امام حسین(ع) آمده که دل آنها تهی از مکر، نیرنگ، دورنگی و خیانت است.

وی با  اینکه بحث واقعه کربلا و کارهای امام حسین (ع) مفصل است؛ تصریح کرد: یک رنگی با همه رنگی بودن متفاوت است، زکاوت با مکر و فریب؛ عقل و عقلانیت با دغل بازی و خیانت فرق دارد؛ لذا خیلی درس‌ها در داستان امام حسین (ع) نهفته است، که باید تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اذعان کرد: امروز مصادف با عرفه بوده و همزمان با شهادت مسلم ابن عقیل است که امیدواریم خداوند به ما معرفت عنایت کند تا در شناخت محتوای کربلا و امام حسین(ع) و به تکامل در این معرفت و آگاهی برسیم.

وی ادامه داد: اینکه اهل سنت چه ارادتی به امام حسین(ع) داشتند جای بحث نیست و حتی مقاتلی که در مورد امام حسین نوشته شده بجز مقتل ابی مخنف که اهل تشیع هستند سه مقتل دیگر از آثار بزرگان اهل تسنن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: نشر این مقتل‌ها توسط بزرگان اهل سنت بوده و مسلم است برخی موارد نوشته نشود اما در کل نقل مطلب را در مورد کربلا و امام حسین(ع) ادا کردند و ارادت و نگاه ویژه وجود داشته است.

وی تصریح کرد: در محرم مکتب مربوط به امام حسین (ع) است و باید مکتب او اشاعه داده شود و بعد و در ذیل آن دیگر موارد  از جمله شهدای خدمت بیان شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: لازم است ادارات علاوه بر بنر و پوستر به کارمندان خود هم معرفت شناختی امام حسین (ع) را به کارمندان خود بشناسانند و در تاریخ اطلاعات زیادی در مورد ایشان وجود دارد تاریخ غنی که دارای مطالب معرفتی است و باید این مطالب منتقل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: محرم متعلق به امام حسین (ع) است و باید نوحه و مطالب معرفتی از ایشان شروع شود و یا با ایشان به پایان برسد و باید نوکری ایشان را بکنیم.

وی عنوان کرد: عزاداری امام حسین(ع) بحث ملی و بین‌المللی است و مکتب ایشان به عنوان صحابه باید روایت شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: در بحث محرم و امام حسین (ع) قیاس‌های عجیب نکنیم، سطحی‌نگری نداشته باشیم و به جای جلسات کلیشه‌ای مطالب تاریخی جذاب را نقل کنیم و از موهومات پرهیز کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی خاطرنشان کرد: سینه‌زن زیاد داریم اما گوش‌کن کم است و آرا و افکار نامعتبر وارد شده است، که بهتر می باشد جلسات در ادارات پر محتوا برگزار شود.

وی ادامه داد: جلسات شناختی زنان در باب معرفتی حضرت رباب(س) و حضرت زینب(س) که کوه معرفت و شجاعت بودند را مطرح کنیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: ادبیات به کار رفته در کربلا توسط امام حسین(ع) در منشأ از آیات قرآنی تلاوت شده، احادیث بیان شده، سخنرانی‌ها، اشعار و نامه‌های آن امام بوده که لازم است اطلاعات خود را در این موارد گسترش دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی عنوان کرد: بیان تشنگی امام حسین (ع) حدی دارد و باقی مطالب هم باید ادا شود بیان این بحث حدی دارد چرا که دغدغه امام تنها آب نبوده بلکه باید سایر موارد را اشاعه دهیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در منبرها مطالب جدید بیان شود و پایه کار ما حدیث باشد؛ افزود: پرچم امام حسین (ع) از لحاظ معرفتی و شناختی بالا برود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.