شب سوم محرم در حسینیه سیدالشهداء مریوان
19 تیر 1403 - 11:54
شناسه : 19844
بازدید 75
7

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ حجت الاسلام سید محمد تقی ساران، امام جماعت حسینیه سیدالشهداء(ع) مریوان بیان داشت: عشق به اهل بیت علیهم السلام زمینه ساز عشق به خداوند است و دوست داشتن اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی می باشد. […]

پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ حجت الاسلام سید محمد تقی ساران، امام جماعت حسینیه سیدالشهداء(ع) مریوان بیان داشت: عشق به اهل بیت علیهم السلام زمینه ساز عشق به خداوند است و دوست داشتن اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی می باشد.

سید ساران اظهار داشت: برخی از روایات تصریح دارد بر این که بین ایمان و محبت ارتباط مستقیم و هماره‌یی موجود است؛ سلمان از پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) نقل می‌کند که فرمود: «هیچ مردی ایمان نمی‌آورد مگر آن که خاندان مرا از روی دوستی من، دوست بدارد. این ارتباط بین ایمان و محبت به امام، از این جهت می‌باشد که دوستی آنان، دوستی حق و حقیقت است و دوست‌دارانشان بدانان از آن جهت محبت می‌ورزند که آنان را محور حق و رهبران راه حق می‌دانند و این است رمز و نکته این که نخست باید رهبران را شناخت و آن گاه با بینایی به آنها مهر ورزید تا از ره گذر دوستی‌شان، پیوند با حق، حاصل آید.

وی افزود: رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست و پذیرش اعمال و زحمات یک مسلمان در گرو محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام می باشد.

سید سادان اظهار داشت: روضه شب سوم محرم، به ذکر مصائب دختر سه ساله امام حسین (ع)، حضرت رقیه پس از شهادت حضرت ابا عبدالله و ماجرای اسارت وی و اهل بیت امام حسین از کوفه تا شام اختصاص دارد.

وی در ادامه افزود: برخی از روایات تصریح دارد بر این که بین ایمان و محبت ارتباط مستقیم و هماره‌یی موجود است؛ سلمان از پیامبر (ص) نقل می‌کند که فرمود: «هیچ مردی ایمان نمی‌آورد مگر آن که خاندان مرا از روی دوستی من، دوست بدارد؛ این ارتباط بین ایمان و محبت به امام، از این جهت می‌باشد که دوستی آنان، دوستی حق و حقیقت است و دوست‌دارانشان بدانان از آن جهت محبت می‌ورزند که آنان را محور حق و رهبران راه حق می‌دانند و این است رمز و نکته این که نخست باید رهبران را شناخت و آن گاه با بینایی به آنها مهر ورزید تا از ره گذر دوستی‌شان، پیوند با حق، حاصل آید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.