همایش شیرخوارگان حسینی در  بیجار برگزار می شود
20 تیر 1403 - 11:39
شناسه : 19871
بازدید 125
7
رییس تبلیغات اسلامی بیجار گفت: همزمان با ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی در بیجار برگزار می شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبیلغات اسلامی استان کردستان؛ حجت الاسلام سعد الله جمادیان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با ماه محرم مردم شهرستان بیجار مراسمات دینی و مذهبی فراوانی را برگزار می‌کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم ایام محرم مراسم شیرخوارگان حسینی است که هر ساله در اولین روز جمعه از ماه محرم برگزار می‌شود و امسال نیز این برنامه با شکوه خاصی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام جمادیان تاکید کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته همایش شیرخوارگان حسینی در سطح حسینیه شهر بیجار و به صورت همزمان در حسینیه‌های شهرهای یاسوکند، پیرتاج، توپ آغاج و بابارشانی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: حضرت علی‌اصغر سند مظلومیت امام حسین (ع) است، چرا که وی طفلی بود که به کسی حمله نکرد، خون کسی را نریخت اما دشمنان اسلام به او هم رحم نکردند.‌

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار عنوان کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی برنامه‌ای برگرفته از روز عاشورا است و مادران بیجاری در این روز به یاد شش ماهه ابا عبدالله الحسین (ع) به نوزادان و طفل‌های خود لباس و سربندهای یا حسین (ع) یا علی اصغر (ع) می‌پوشانند و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.