حضور جوانان در مساجد یک ضرورت مهم است
03 شهریور 1403 - 9:51
شناسه : 20436
بازدید 20
4
امام جمعه مریوان گفت:حضور جوانان در مساجد یک ضرورت مهم است که باید به این مهم توجه ویژه ای داشت.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، ماموستا شیرزادی در آیین روز جهانی مساجد ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند امامان وخادمین مساجد اظهار کرد:مساجد در دین اسلام همواره از جایگاه بالایی برخوردار هستند و باید در راستای افزایش حضور جوانان در این پایگاه دینی تلاش کرد.

وی افزود: مساجد همواره به عنوان مرکزی برای آموزش های دینی و غیر دینی فعالیت داشتند و کودکان از سنین کم، حفظ آیات قرآن و احادیث را در این مکان آموزش می دیدند بنابراین مسجد نقش ارزنده ای در تربیت کودکان و نوجوانان، حاکم کردن دین در جامعه و بازسازی اجتماع دارد.

وی ادامه داد:  مساجد باید به پایگاهی برای ساختن جامعه و مرکز رشد، تعلیم و تربیت اخلاق اسلامی تبدیل شود و به کارگیری این مکان مقدس از دیرباز برای برگزاری مراسم ختم و ترحیم ضمن احترام به مذهب و ایمان در جوامع اسلامی رواج داشته است.

ماموستا شیرزادی گفت: مسجد در آیین اسلام جایگاهی بس رفیع دارد و این جایگاه به دلیل نقش سازنده و معنویت بخشی است که مسجد در زندگی فردی و جمعی مسلمانان دارد.

امام جمعه مریوان یاد آور شد: بدون شک هر جامعه ای که مساجد آن از جهت حضور مردم در نمازهای جماعت و جمعه آبادتر و زنده تر باشد، زندگی در آن جامعه با آفات مادی و معنوی کمتری همراه خواهد بود و این سرّ سفارش مکرر اهل بیت علیهم السلام به حضور در مساجد است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.