مواکب بانوان کردستان، میزبان آیین پرده خوانی مادران مقاوم
02 شهریور 1403 - 10:35
شناسه : 20504
بازدید 50
7
مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: مواکب بانوان در استان کردستان، با برپایی آیین پرده خوانی در ایام اربعین حسینی، به روایت حماسه زنان مقاوم جهان اسلام پرداختند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ الهام دهقانی مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: در طول ایام اربعین حسینی، مراسم پرده‌خوانی با حضور بانوان زائر در موکب‌های مختلف شهرهای استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: این مراسم با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، الگوگیری از زنان مؤمن و انقلابی، و آشنایی نسل جوان با شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام، به ویژه بانوان، طراحی و اجرا شده است.

وی در ادامه بیان داشت: در این مراسم، داستان زندگی چهار بانوی شاخص و تأثیرگذار تاریخ اسلام، از جمله حضرت فاطمه بنت الحسین (س)، بی بی مریم بختیاری، رضیه خانم شیرازی و هبه دراغمه، روایت می‌شود و همچنین، مقاومت و پایداری بانوان غزه و فلسطین نیز به عنوان الگویی برای نسل جوان معرفی می‌گردد.

دهقانی تصریح کرد: راویان این مراسم، بانوان مبلغ، فعال فرهنگی و اجتماعی، و دختران نوجوان کردستانی هستند که با شور و اشتیاق به روایتگری این حماسه‌ها پرداخته‌اند.

وی در پایان افزود: مراسم پرده‌خوانی در روز یکشنبه، چهارم شهریور ماه، به منظور ارج نهادن به اربعین حسینی و برای آن دسته از عزادارانی که امکان زیارت کربلا را نیافته‌اند، در سطح شهرهای استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.