انس با قرآن هدف نهایی تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی کشور است
10 شهریور 1403 - 22:06
شناسه : 20618
بازدید 40
8
حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان کرد: رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور، انس با قرآن کریم را هدف نهایی تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی کشور دانست و گفت: با این دیدگاه فصل جدیدی در فضای فعالیت‌های قرآنی کشور شکل گرفت و سال ۸۸ شورای توسعه فرهنگ قرآنی و منشور شورا شکل گرفت و کم‌کم هفت کمیسیون‌ مختلف در زیر مجموعه آن شکل گرفت.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور در اولین نشست شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی استان گفت: در ادبیات قرآن کریم کلید واژه‌‌ أُوتُوا الْكِتَابَ و آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ خیلی معروف بوده و براساس آیات قرآن کریم خداوند متعال برای اهل کتاب مأموریت ویژه‌ای قرار داده است.

وی افزود: خداوند متعال در آیه ۱۸۷ سوره آل عمران می‌فرماید «وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَكْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا فَبِئْسَ مَا يَشْتَرُونَ؛ و [ياد كن] هنگامى را كه خداوند از كسانى كه به آنان كتاب داده شده پيمان گرفت كه حتماً بايد آن را [به وضوح] براى مردم بيان نماييد و كتمانش مكنيد پس آن [عهد] را پشت‏ سر خود انداختند و در برابر آن بهايى ناچيز به دست آوردند و چه بد معامله‌اى كردند».

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور اظهار کرد: در نقطه مقابل آن، آیه ۷۹ سوره آل عمران که می‌فرماید «وَلَكِنْ كُونُوا رَبَّانِيِّينَ بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ؛ بلكه [بايد بگويد] به سبب آنكه كتاب [آسمانى] تعليم مى‌داديد و از آن رو كه درس مى‌خوانديد، علماى دين باشيد» یعنی خود کتاب در جامعه محور قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در طرح زندگی ‌با آیه‌ها ۲۰۰ آیه کاربردی قرآن کریم در زندگی در اولویت قرار گرفته است، یادآور شد: در این طرح سعی شده با استفاده از روش‌های مختلف تولید محتوا، فیلم، پادکست، نرم‌افزار و … این آیات قرآن کریم را به مخاطب آموزش داده و تبیین کند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده، انس با قرآن کریم را هدف نهایی تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی کشور دانست و افزود: با این دیدگاه فصل جدیدی در فضای فعالیت های قرآنی کشور شکل گرفت و سال ۸۸ شورای توسعه فرهنگ قرآنی و منشور شورا شکل گرفت و کم‌کم هفت کمیسیون‌ مختلف در زیر مجموعه آن شکل گرفت.

وی تأکید کرد: سال ۱۴۰۱ مصوبه‌ای برای چابک‌سازی شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت و براساس آن شورای توسعه فرهنگ قرآنی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار و دبیر و دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به سازمان تبلیغات منتقل شد که در چهارمین جلسه این شورا به ریاست سازمان تبلیغات موضوع برش استانی شورا مدنظر قرار گرفت.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور در پایان گفت: ۱۷ نفر اعضای حقوقی و دو نفر نماینده مؤسسات قرآنی، دو نفر فعال قرآنی و یک خیّر قرآنی به عنوان عضو شورای عالی توسعه قرآنی استان‌ها قرار می‌گیرد که هدف نهایی شورای عالی توسعه قرآنی، هم‌افزایی و سیاستگذاری متمرکز حوزه فعالیت‌های قرآنی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.