تمام ایران مهمان امت احمد(ص)
30 شهریور 1403 - 23:25
شناسه : 20806
بازدید 3
1
امت احمد(ص)؛ سنندج امروز دومین سفره احمدی را به پا کرد و کل ایران را با برگزاری جشن امت احمد، مهمان سخاوت خود کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ دومین جشن بزرگ «مهمانی امت احمد (ص)» به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) و همچنین سالروز ولادت امام صادق علیه السلام امسال با حضور پرشور مؤمنان و مسلمانان در پیاده راه فردوسی شهر سنندج با حضور غرفه‌داران و موکب‌های مردمی و هنرمندان و خوانندگان و دف نوازان و مردم شهر سنندج برگزار شد.

در این مراسم برنامه‌های متنوع و شاد برای کودکان، انواع جنگ‌های شادی، دف نوازی و مولودی خوانی، تئاتر و نمایش، موسیقی و شعبده‌بازی اجرا شد و در حاشیه جشن هم غرفه‌های فرهنگی، اجتماعی و مشاوره و پذیرایی برای عموم مردم برپا بود.

اینجا امروز سنندج به وقت ایران و جهان اسلام، خوان سخاوت سیدالمرسلین عالم، فخر کائنات محمد مصطفی (ص) در پایتخت موسیقی عرفانی جهان، سنه‌دژ پهن شد.

همدلی و وحدت ارمغان میلاد رسول مهربانی

به عشق پیامبر رحمت، همه گرد هم آمدند تا روشن شود مشعل اسلام در نبرد تاریک و ظلمات جهان و امروز قلب سنندج می‌تپد برای همدلی و وحدتی که رمز آن احمد خاتم است.

هر ساله سنندجی‌ها در ماه ربیع و روز ولادت نبی اکرم مراسم‌های متعدد و بی‌شماری با نام احمد امین برگزار می‌کردند اما در دو سال اخیر تجمیع مراسم‌ها در یک جشن و با نام امت احمد زیبایی بی‌نظیری به وحدت وافر جمعیت محمدی شهر سنندج بخشیده است.

مراسمی که تعداد زیادی از مردم شهرهای اطراف و سایر استان‌ها را پذیرا بود، تا مشت وحدت بخشی باشد بر صورت ناپاک بدخواهان اسلام، دین و کسانی که به نام مبارک محمد (ص) و آیات روشن بخش قرآن توهین می‌کنند.

آوازه جشن وحدت بخش امت احمد در پایتخت موسیقی جهان فرامرزی شده و امسال این میهمانی مهمانان داخلی و خارجی را پذیرا بود، وسعت عشق مردم کردستان امروز نشان داد که عشق به پیامبر حد و مرز نمی‌شناسند و مردم این دیار میزبان خوبی برای جشن پیامبر رحمت هستند.

علاوه بر مردم شهر سنندج که هم مهمان بودند و هم میزبانی می‌کردند، از تمام شهرهای استان هم عشاق رسول الله خود را به پیاده‌راه فردوسی رساندند.

اما از شمال تا جنوب، شرق تا غرب و پایتخت و مرکز ایران هرکسی توانسته بود خود را به این جشن رسانده بود.

همه و همه، شیعه و سنی، کرد و ترک و عرب، ایرانی و عراق، از همه جا از کردستان ایران تا کردستان عراق از شهر سنی نشین سنندج تا شهر اهل تشیع کاشان و گرگان زیر بیرق محمد مصطفی یا الله گفتند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.