مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در حسینیه شهرستان بانه برگزار شد
08 دی 1401 - 11:43
شناسه : 2247
بازدید 263
16
سرپرست تبلیغات اسلامی بانه: حجت‌الاسلام محمد فلسفی سخنران مراسم سوگواری ایام فاطمیه در بانه گفت : روحانیون، مداحان و مسئولین هیات‌های مذهبی وظیفه دارند نقشه‌های شیطانی دشمنان را نقش بر آب کنند.
ارسال توسط : نویسنده : روابط عمومی بانه منبع : تبلیغات اسلامی بانه
پ
پ

به گزارش  پایگاه خبری نهضت کردستان، حجت‌الاسلام محمد فلسفی، امام جماعت حسینیه سقز در مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه که همزمان سراسر کشور درشب های 5 و 6و 7 دیماه 1401 در حسینیه بانه برگزار شد، با اشاره به شخصیت اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) از حجب و حیا، زهد و پرهیزگاری آن حضرت گفت: باید اذعان داشت که در عصر حاضر، نقش الگویی حضرت زهرا (س) درباره زهد و ساده زیستی بیش از هر زمان دیگر آشکارتر است و ما بیش از پیش به تأثیرپذیری از این الگوی مبارک نیازمندیم.

وی افزود: پیام ساده زیستی حضرت زهرا(س)، پیام آسودگی خاطر، آرامش و صفای روحی است که امروزه می‌تواند به عنوان یکی از عوامل نجات بخش آدمیان از این گرداب دل بستگی‌ها به دنیای فانی بشمار آید.

حجت‌الاسلام محمد فلسفی سخنران مراسم ایام فاطمیه بیان کرد: دشمن برای تحریف اسلام راستین تلاش گسترده ای دارد از این رو یکی از راه‌های مقابله با آن، برپایی هرچه باشکوه‌تر هیئات مذهبی همراه با شور و شعور فاطمی است. دشمن با اتکا به ظرفیت‌های خود و استفاده از ابزار مختلف، در پی ضربه زدن به اعتقادات نوجوانان و جوانان و ایجاد شبهه پراکنی است.

وی متذکر شد: روحانیون، مداحان و مسئولین هیات‌های مذهبی وظیفه دارند نقشه‌های شیطانی دشمنان را نقش بر آب کنند. وی همچنین در خصوص آسیب ها، تحریف ها و انحرافات پدید آمده و رفتارهای نامناسب در زمینه مراسم عزاداری و برنامه های سوگواری و نیز صیانت و نگهداری از روشهای اصیل و سنتی عزاداری به ایراد سخن پرداخت.

گفتنی است؛ همزمان با ایام فاطمیه دوم سه شب بصورت مداوم مراسم سوگواری با اجرای برنامه‌های سخنرانی، مداحی و دعای زیارت پیامبر (ص) قرائت شده و برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی، روضه خوانی، توزیع غذای گرم، برپایی سفره فاطمی ، ادعیه خوانی در حسینیه خاتم الانبیاء (ص) در جهت ترویج ارزش‌های ناب دینی از سوی اداره تبلیغات اسلامی و همکاری هئیت‌های مذهبی برگزار شد.

 

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.