361 نفر از کردستان در مهرواره بانور ثبت نام کردند
15 دی 1401 - 12:56
شناسه : 2575
بازدید 190
13
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:  مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه مهرواره بانور یا بانوی نور می‌تواند با تلاش و جدیت خود همانند فانوس راه و مسیر را برای یک خانواده، محله، شهر و جامعه روشن کند، گفت: 361 نفر از کردستان در مهرواره بانور ثبت نام کردند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری نهضت کردستان؛ حجت الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان روز چهارشنبه( 14 دی ماه) در جلسه داوری مهرواره بانور که در اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهارداشت: وقتی به نقش زنان در دنیا نگاه می‌کنیم یک مدل شرقی است که زن را منحصر در خانه می‌بیند و هیچ جایگاهی برای او در جامعه نیست و اشکالات و ایرادات عدیده‌ای بر آن وارد است.

وی با اشاره به الگوی غربی افزود: در مقابل الگوی شرقی، الگوی غربی را می‌بینیم که به نوعی برای مقابله با الگوی شرقی آنقدر زن را در مدنظر قرار می‌دهد و به‌ حضور او در جوامع توجه می‌کند که کرامت زن را از بین می‌برد و زن را به کالای لوکس و وسیله ای برای پیشبرد اهداف اقتصادی تبدیل می‌کند.

حجت الاسلام رازیانی با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند «من زنان را به عنوان رهبری قبول دارم»، افزود: زن می‌تواند رهبر یک جامعه و منشاء حرکات و خیزش و تحولات و جریان‌های زیادی باشد نه محصور در خانه مانند الگوی شرقی، بلکه زنی که برای حفظ کرامت و شان و جایگاه خودش می‌تواند با ورود به عرصه‌ای تاثیرات بسزایی داشته باشد که هیچ گاه مرد نمی تواند در آن موفق باشد.

وی با اشاره به جهاد تبیین در زمان محرم عنوان کرد: اگر حضرت زینب با روایت واقعیت‌ها را انجام نمی‌داد و حماسه آفرینی نمی‌کرد آیا کسی می فهمید که چه اتفاقی در کربلا افتاده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: حضرت زینب(س) پیش از قیام عاشورا جلسات تفسیر و اخلاق برای بانوان در برهه‌های زمانی در مدینه و کوفه و فعالیت‌های اجتماعی بی شماری داشته است و در کمتر از 20 روز از کاروان کربلا برای عرصه جهاد تبیین بیش از 200 خطبه ثبت شده که یکی از ابزارهای کاروان اهل بیت برای جهاد تبیین به شمار می‌رود.

وی همچنین با اشاره به رشادتها و فعالیت‌های حضرت خدیجه در زمان رسالت پیغمیر یادآورد شد: هر چه که اسلام دارد از این چنین بانوانی است که اگر نقش این زنان در آن زمان نبود نامی از اسلام وجود نداشت.

حجت الاسلام رازیانی اظهار کرد: مهرواره بانور می‌خواهد به بانوان یادآوری کند که نقش زنان جامعه ما همانند نقش حضرت فاطمه(س)، حضرت خدیجه(س) و نقش و رسالت زینبی است و تاثیری که زن در روشنگری جامعه و تاثیر بر افکار عمومی و مشکلات می‌تواند داشته باشد هیچ کس نمی تواند ایفاء کند .

وی در پایان یادآور شد: این جلسات بیشتر در جهت دریافت تجربیات و تبادل آن برای رفع نواقص و تبدیل در عرصه کارهای شایسته است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.