جشن بزرگ میلاد با سر سعادت حضرت زهرا(س)با عنوان عطر یاس در سنندج برگزار شد
27 دی 1401 - 14:19
شناسه : 2934
بازدید 129
6
جشن بزرگ میلاد با سر سعادت حضرت زهرا(س) و روز مادر با عنوان عطر یاس در سنندج برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : سعیده لشکری
پ
پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهضت کردستان، جشن بزرگ میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه و گرامیداشت مقام مادر در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاتمیان رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج ضمن خیر مقدم درباره مقام والای زن گفت: به تعبیر پیامبر اسلام زن ریحانه است و در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به شأن و جایگاه واقعی بانوان توجه نشده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج اعلام کرد: در روزگاری که در غرب با نگاه جنسیتی به زن، زن را فاقد هر ارزشی کرده‌اند، قدر و قیمت بانوان مسلمان گوهری ناب است که فقط در سایه اسلام ناب محمدی قابل دسترسی است.

وی بیان کرد: زن در اسلام و از نگاه اسلامی بی ارج و اعتبار نیست بلکه مقدس و قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه زنان نه تنها محدود و محصور نیستند بلکه وجاهتشان تحسین برانگیز و نجابتشان مثال زدنی است.

حاتمیان با اشاره به اینکه الگوی تمام بانوان مسلمان وجود مطهر فاطمه زهرا(س) است، گفت: بی‌شک با تاسی از این اسوه بی بدیل نقش بانوان ارزشمند تر و جایگاه و شأن آنها رفیع تر خواهد بود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین فرهنگیان نماینده محترم ولی فقیه در دانشگاه کردستان درباره نقش مادری گفت: کانون حساس واثر گذار خانواده فقط با مدیریت زنی که تمام هم وغمش رتق وفاق امور منزل، همدلی با همسر فرزندان، تربیت کودکان، امن و آرام نگه داشتن خانواده است، پایدار و برقرار می‌ماند، دلسوزی  که رسالتش تعالی خانواده وهدفش رشد و ارتقای فرزندان خود است.

 

فرهنگیان اضافه کرد: بار سخت خانه داری بردوش مادرانی است که بدون مطالبه و با عشق و عرق به خانواده خود در تلاش و تکاپو هستند واین انرژی و تلاش دلسوزانه فقط در تملک مادری است که با عشق مادرانه امور را پیش می‌برد و چه بهتر که این بانوان خیرالنساء حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند که نمونه بی بدیل همسرداری وفرزند پروری بودند.

در ادامه مراسم از ده مادر ،همسر و فرزند شهید تجلیل بعمل آمد.

لازم به ذکر است به تعدادی از بانوان که نامشان متبرک به القاب حضرت زهرا سلام الله علیه بود هدایا بی تقدیم شد

 

گفتنی است؛ ذر ادامه برنامه مراسم دف نوازی و مسابقه برگزار شد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.