برگزاری جشن میلاد کوثر در حسینیه سیدالشهداء شهرستان مریوان
28 دی 1401 - 9:31
شناسه : 2935
بازدید 73
8
جشن سالگرد شب ولادت میلاد دخت نبی مکرم حضرت فاطمه الزهرا(س) در حسینیه سیدالشهداء شهرستان مریوان برگزار گردید.
پ
پ

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، جشن میلاد کوثر در حسینیه سیدالشهداء شهرستان مریوان با سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمد تقی ساران  و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام ساران از روحانیون مریوان در این مراسم جشن، به تبیین ابعاد شخصیتی و فضایل حضرت دردوران زندگی بابرکت خود پرداخت و گفت: حضرت فاطمه (س)، دختر حضرت محمد (ص) و خديجه دختر خويلد است که در روز در روز 20 جمادی الثانی در مکه به دنیا آمد. درباره سال تولد حضرت زهرا(س) اختلاف نظر وجود دارد (بین ۵ سال پیش از آغاز پیامبری محمد یا ۲ سال پس از آن) اما نظر دیگر سال ۶۰۵ میلادی یا ۵ سال پیش از آغاز دعوت محمد (ص) است. زهرا، صديقه، طاهره، راضيه، مرضيه، مباركه، بتول‌ و …، از جمله القابي هستند كه محدثان اسلامي، براي حضرت فاطمه (س)، دختر پيغمبر نوشته اند.

ساران گفت: از بین القاب حضرت فاطمه(س) لقب زهرا از شهرت بيشتري برخوردار است و گاه با او همراه مي آيد (فاطمه زهرا) و يا بصورت تركيب عربي (فاطمهُ الزَّهراء). در واقع لقب زهرا از هر جهت برازندة اين بانوست. حضرت فاطمه زهرا(س) چهره درخشان زن مسلمان، فروغ تابناك (تابان) معرفت و نمونه روشن پرهيزگاري و خداپرستي است.

در ادامه این مراسم معنوی، مولودی خوانی میثم بهرامی و اهدا ۳۰جوایز به دختران و خانم هایی که نام آنها متبرک به اسم حضرت زهرا(س) و القاب این بانوی مکرم اسلام بودند، انجام شد.

در پایان این مراسم همه میهمانان ضمن پذیرایی مهمان سفره شام ولادت این بانوی مکرم اسلام  بودند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.