دوره آموزشی «سبک زندگی فاطمی» با حضور اقشار تاثیر گذار در شهرستان قروه
03 بهمن 1401 - 10:37
شناسه : 3103
بازدید 50
4
دوره آموزشی «سبک زندگی فاطمی» با حضور اقشار تاثیر گذار جامعه به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه، در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور این شهرستان برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری نهضت کردستان؛ به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه، دوره آموزشی سبک زندگی فاطمی با حضور مدیران و معاونین آموزش و پرورش شهرستان قروه و تدریس دکتر روحی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، روز یکشنبه دوم بهمن ماه سال جاری در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

در این کارگاه دکتر ابوالفضل روحی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به استناد روایات به عنوان الگوی بی بدیل زنان عالم معرفی نمودند و به خصوصیات ممتاز این بانوی نمونه در مدیریت زندگی و پرورش فرزندان پرداخت و همگان را به الگو گرفتن از فاطمه زهرا سلام الله علیها در توجه ویژه به قرآن و انفاق در راه خدا توصیه و سفارش نمود.

روحی ضمن تشریح ابعاد شخصیتی و سیره حضرت فاطمه(س)، توجه به سبک زندگی سالم و سلامت معنوی حضرت زهرا(س) را موجب استحکام خانواده و رشد معنوی آن دانست و اظهارداشت: اگر خانواده‌ها بخصوص دختران امروز که بی‌شک مادران فردا هستند، بخواهند زندگی سالمی از نظر معنوی، جسمانی، اجتماعی و روانی داشته باشند باید الگوهای زندگی سالم را که در زندگی حضرت فاطمه(س) سرشار است، اقتباس نموده و تلاش کنند با شیوه تربیتی ایشان، فرزندان خود که همانا آینده سازان ایران اسلامی خواهند بود را بار آورند.

وی در ادامه این کارگاه به روند تحولات خانواده در دو سه دهه اخیر، روند تغییر گفتمان در خانواده‌ها، تغییر روند تربیت و شکل‌گیری آن به صورت تکاملی پرداخت و بیان کردند: در اغتشاشات اخیر، کنش‌گرای اصلی آن نسل جوان است و این اغتشاشات بیشتر رنگ و بوی جنسیتی دارد و از منظر جامعه شناختی با یک پدیده کاملا قابل انتظاری مواجه هستیم و اگر جامعه ما با این پدیده مواجه نشود در آینده ممکن است به شکل عمیق تری ظاهر شود.

وی عنوان کرد: که از نظر تحلیلی این اغتشاشات به شدت ضد آینده است زیرا پایه های اصلی آینده، امنیت و خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

گفتنی است بحث و تبادل نظر و پاسخ‌دهی به پرسش‌های حاضرین در جلسه در خصوص وضعیت اقتصادی و مسائل و مشکلات مذکور پایان بخش این نشست بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.