دوره آموزشی اقشار تاثیرگذار در مریوان برگزار شد
04 بهمن 1401 - 12:58
شناسه : 3156
بازدید 61
6
به همت اداره تبلیغات اسلامی مریوان دوره آموزشی سبک زندگی فاطمی ویژه اقشار تاثیرگذار(بانوان معلم) در سالن همایش این اداره برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، با حضور استاد مهدی روحی استاد دانشگاههای تهران دوره آموزشی اقشار تاثیرگذار در ویژه بانوان معلم روز دوشنبه(3بهمن ماه)  در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

مهدی روحی در این دروه آموزشی به بیان مواضع و دیدگاه‌های غرب در مورد زنان پرداخت و سپس با بیان دیدگاه اسلام درباره زن، کرامت زنان جامعه ایرانی را ناشی از فرهنگ غنی ایرانی و توجه ویژه اسلام به زن برشمرد.

وی به ظهور جریانات سیاسی در میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: در روزگاران اخیر، جنبش‌های سیاسی و اجتماعی بسیاری از جانب زنان مسلمان شکل گرفته‌است که فمنیسم اسلامی از جمله این جریان‌هاست که سعی در ایجاد برابری جنسیتی در اسلام دارند. در این میان، فمینیسم اسلامی سعی می‌کند تا با تفسیری جدید از قرآن، این دیدگاه را کاملاً اسلامی بیان کند؛ که در این کار افرادی موافق و مخالف را گرد خود جمع کرده‌است.

وی عنوان کرد: فمینیسم اسلامی از زمان پیدایش خود برای اثبات مدعاهایشان، از منابع اسلامی استفاده می‌کردند که یکی از جنبه‌های ابتکاری این جریان، ارجاع دادن زنان مسلمان که عموماً آموزش دینی به صورت رسمی ندیده بودند را به متن قرآن و نه تفاسیر نگاشته شده توسط مردان با روحیه مرد سالاری سوق می‌داد.

روحی بیان داشت: زنان در اسلام از جنبه‌های مختلف سیاسی، حقوقی، اجتماعی و درون دینی(اعتقادی، تاریخی، فقهی) مورد توجه قرار گرفته‌اند و  قرآن کریم به عنوان کتاب مقدس مسلمانان، در موضوع زنان و احکام آنها در اسلام، سخنان بسیاری دارد تا جایی که یکی از سوره‌های قرآن به صورت تخصصی دربارهٔ زنان است که به سوره نساء شهرت دارد.

وی در پایان این دوره  آموزشی در مورد جایگاه زن در اسلام و سیره فاطمی افزود: سوره مریم نیز دیگر سوره قرآن است که به نام یک زن نام‌گذاری شده‌است، به‌طور کلی قرآن در ۱۹۶ آیه مستقیماً دربارهٔ زنان سخن گفته‌است که در متن قرآن، آفرینش نخستین زن(حوا) مشابه و همزمان آفرینش نخستین مرد(آدم) توصیف شده‌است، در بیشتر قرآن زنان و مردان با هم برابر تلقی شده‌اند و دارای وظایف دینی مشترکی هستند. قرآن زن و شوهر را لباس، یاور و جفت یکدیگر لقب داده‌است. علاوه بر قرآن از زنان در روایات که از منابع اسلامی می‌باشند، گزارش‌های فراوانی وجود دارد که حضرت فاطمه زهرا(س) بکی از این بانوان است و در سیره این بانوی بزرگ اسلام دهها کتاب نگاشته شده است.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.