جلسه برنامه ريزي اعتکاف در بيجار برگزار شد
04 بهمن 1401 - 11:30
شناسه : 3224
بازدید 46
4
به منظور هماهنگي و برنامه‌ريزي در راستاي برگزاري با شکوه مراسم معنوي اعتکاف، ستاد اعتکاف با حضور اعضای کمیته برنامه‌ریزی در فرمانداری شهرستان بیجار تشکيل شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری نهضت کردستان؛ حجت‌الاسلام جليل مختاري‌نيا، رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بيجار در جلسه ستاد اعتکاف که با حضور اعضای کمیته برنامه‌ریزی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به معنويات و برکات اين سنت حسنه اظهار داشت: اعتکاف راهي براي رسيدن به تقوا و تقويت ايمان و باعث قرب به خدا است بنابراین لازم است تا برنامه‌های این مراسم معنوی با دقت اجرا شود.

وی افزود: اعتکاف موجب اعتماد به نفس، دور شدن از تعلقات مادي و پيوند با خالق است و جواني که خود باخته و فاقد اعتماد به نفس باشد هميشه از خود مايوس و به ديگران متکي و وابسته است.

حجت الاسلام مختاری‌نیا به اهمیت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و عنوان کرد: در مدت اعتکاف انسان در یک بازه زمانی در مسجد حضور یافته و دور از فضای مادی، از فضای دینی بهره‌مند می‌شود که با توجه به مرسوم بودن اعتکاف سه روزه، این آیین در روزهای 13، ​ 14 و 15 ماه رجب که ایام‌البیض هستند، انجام می ‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار تاکید کرد:در جلسه برگزار شده با تصميم اعضاء مراسم معنوی اعتکاف در چهار مسجد ویژه خواهران و برادران و در سطوح نوجوانان،جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود .

گفتنی است مسجد موسي ابن جعفر(ع) و جواد الائمه(ع) محل برگزاري اعتکاف خواهران و مسجد قائم(عج) و جامع به عنوان محل برگزاري اعتکاف برادران انتخاب شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.