مراسم پیش اجلاسیه نماز در شهرستان مریوان
10 بهمن 1401 - 0:09
شناسه : 4165
بازدید 47
3
برگزاری مراسم پیش اجلاسیه نمازبا حضور حجت‌الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان
پ
پ

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، مراسم شهرستانی پیش اجلاسیه نماز در سالن  حاج قاسم سلیمانی با همکاری ادارات ونهادهای فرهنگی  با حضورحجت‌الاسلام ورهرام ومدیر کل آموزش وپرورش فرماندار وامام جمعه ومدیران شهرستان  برگزار گردید.
در این مراسم ماموستا شیرزادی امام جمعه شهرستان که از سخنران اصلی برنامه بود گفت: نماز رابطه انسان با خداست و مايه صفاى روح و پاكى دل و پيدايش روح تقوا و تربيت انسان و پرهيز از گناهان است. نماز مهمترين عبادات است كه طبق روايات اگر قبول درگاه خدا شود عبادات ديگر نيز قبول خواهد شد و اگر قبول نگردد اعمال ديگر نيز قبول نخواهد شد. و نيز بر طبق روايات، كسى كه نمازهاى پنجگانه را انجام مى‏دهد از گناهان پاك مى‏شود همان‏گونه كه اگر شبانه روز پنج مرتبه در نهر آبى شست و شو كند اثرى از آلودگى در بدنش باقى نمى‏ماند. به همين دليل، در آيات قرآن مجيد و روايات اسلامى و وصايا و سفارشهاى پيغمبر اكرم(ص)و ائمّه هدى(ع) از مهمترين كارهايى كه روى آن تأكيد شده همين نماز است.
با اشاره به جایگاه مدیران و معلمان گفت: این عزیزان در تربیت فرزندان نقش ویژه ای دارند و بهترین مشوق برای دانش آموزان هستند و از این رو از آنان می‌خواهم بیش از پیش دانش آموزان را برای شرکت در مسابقات قرآنی و نماز ترغیب کنند.
وی وضعیت و آراستگی مکان ها و محل های برپایی نماز بخصوص نمازخانه های ادارات، مدارس را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد که در مدارس حتما مکان هایی مناسب برای برپایی نماز به صورت جماعت یا فرادی در نظر گرفته شوند.
ماموستا شیرزادی در پایان افزود: نماز نه تنها قرب و نزدیکی به خداوند را برای انسان به ارمغان می آورد بلکه تاثیرات آن در زندگی فردی و اجتماعی انسان نیزبی شمار است،آثاری که در بهبود زندگی آدمی نقش بسزایی دارد و بی شک با پرپا داشتن نماز ، با توجه به آثار و فواید بی شمار آن ، جامعه رفته رفته به سوی کمال و سعادت ، پیش می رود.

در ادامه این برنامه  مراسمات معنویی ومدیحه سرایی ، دکلمه خوانی واجرای حافظین خردسال  از جمله برنامه هایی بود که توسط دانش آموزان اجرا گردید.ودر پایان این مراسم معنوی به برگزیدگان  برتر در حوزه های قرآنی ونماز  عترت تجلیل شد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.