برپایی جشن میلاد امام علی(ع) و دهه فجر درحسینیه شهرستان بانه
16 بهمن 1401 - 14:27
شناسه : 4959
بازدید 151
11
همزمان با سراسر کشور مراسم جشن میلاد امام علی(ع) و دهه فجر با همکاری اداره تبلیغات اسلامی بانه درحسینیه این شهرستان برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : روابط عمومی بانه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد امیرالمومنین (ع) در ۱۳ ماه رجب سال جاری مراسم جشن میلاد تحت عنوان «پدر خوبان» در حسینیه خاتم الانبیاء(ص) بصورت خانوادگی با اجرای برنامه های متنوع برگزار شد.

حجت‌الاسلام عارف رازیانی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه ضمن تبریک به مناستب دهه مبارک فجر اظهاد داشت: این مراسم با اجرای برنامه هایی از جمله سخنرانی توسط حجت‌الاسلام حمید امیری، مداحی برادر حسین کلوند، مولودی خوانی آقای فضلی، اجرای مسابقه، اهدای جوایز و برپایی سفره مهمانی حضرت علی ابن ابیطالب برگزار شد.

وی گفت: این مراسم بمنظور گرامیداشت ولادت امام علی(ع) و جشن پیروزی انقلاب با توکل به خدا، شجاعت و ایثار مردم و رهبری امام خمینی پایه های انقلاب اسلامی بنا شد و انقلابی که امروز آوازه اقتدار و عزتش جهانی و آرمانش دفاع از مظلومان در سراسر جهان است.

حجت‌الاسلام حمید امیری سخنران مراسم ضمن توصیف ویژگی‌های اخلاقی و شخصیت امام علی (ع) و همچنین ارج نهادن به مقام پدر به شرح فضایل امیرالمومنین (ع) پرداخت.

وی با نقل روایتی که در کتب حدیث اهل سنت نیز نقل شده است، مقام و منزلت مولا علی علیه السلام را برتر از همه انبیاء الهی به جز پیامبر گرامی اسلام و خاتم الانبیاء دانست و به تفصیل مصادیق برتری و فضیلت آن حضرت را نسبت به انبیاء عظام همچون نوح پیامبر، ابراهیم خلیل، موسی علیه السلام و حضرت عیسی سلام الله علیه بیان کرد.

وی پیرامون ویژگی های عصر حضرت علی (ع) و نقش آن حضرت در حفظ و حراست از اسلام و رسالت پیامبر اسلام (ص) اشاره و به گوشه‌هایی از تلاش‌ها و سیاست‌های امام علی(ع) در حفظ وحدت جامعه اسلامی آن زمان و مشکلات آن حضرت اشاره کرد.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.