نماز عامل بازدارنده گناه و راهی برای دستیابی به سعادت بشریت است
18 بهمن 1401 - 11:50
شناسه : 5177
بازدید 92
5
امام جمعه سقز: امام جمعه سقز گفت: عبادت به عنوان هدف آفرینش انسان تعیین شده و نماز باید به صورت عبادت برای مردم باشد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ سومین اجلاسیه نماز و جشن انقلاب و گرامیداشت دهه فجر که با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز و مسئولین در سالن پردیس سینمای مهر شهرستان سقز برگزار شد.

ماموستا محمود ابن‌الخیاط، امام جمعه شهرستان سقزدر این اجلاسیه اظهار داشت: اقامه نماز در زمان تمام پیامبران به شیوه های مختلف توسط خداوند دستور داده شد است و ادای نماز ۵ فرض در شب معراج به حضرت محمد(ص) دستور داده شد.

وی افزود: نماز باید داری خشوع و خضوع و اقامه نماز باید بازدارنده باشد و آن تمرینی برای آماده شدن، جهت خدمت به جامعه است.

ماموستا ابن الخیاط عنوان کرد: نماز در روایات و در فرمایش حضرت محمد(ص)، ستودن دین و اولین سوال در قیامت پیرامون نماز خواهد بود و آخرین وصیت پیامبر به امت هم اقامه نماز بوده است.

هاشم ناظمی جلال، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان هم در این مراسم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجلاسیه نماز، اظهار داشت: هر نوع تلاش برای نماز، کار پسندیده‌ای در راستای آرامش روح و روان انسان است.

وی با بیان اینکه، تعلیم و تربیت، وظیفه‌ای سنگین و فقط برعهده آموزش و پرورش نیست بر تلاش تمام نهادها و خانواده برای این مهم، تاکید نمود.

ناظمی جلال در بخشی دیگر از سخنان خود آثار نماز جماعت در اجتماع را تشریح و ادامه داد: همانا نماز تقویت کننده روح و اخوت است.

گفتنی است؛ در ادامه از فعالان عرصه نماز و قرآن با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر به عمل آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.