جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر در مریوان برگزار شد
30 بهمن 1401 - 12:06
شناسه : 6187
بازدید 138
9
با همکاری اداره تبلیغات اسلامی مریوان؛ مراسم جشن تکلیف و بندگی ویژه دانش آموزان محله موسک مریوان با همکاری آموزش و پرورش و اداره تبلیغات اسلامی مریوان در مسجد امام شافعی این شهرستان برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ حجت‌الاسلام حسن ورهرام، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان اظهار داشت: ماه رجب‌المرجب ماه بارش رحمت الهی است و از این ماه در احادیث به‌عنوان ماه عبادت و خودسازی یاد می‌شود.

وی در خصوص اهمیت سن تکلیف و مسئولیت خانواده‌ها در رابطه با فرزندان و رعایت حجاب دختران پیش از سن تکلیف تاکید کرد و افزود: رسیدن به سن تکلیف نقطه عطفی در زندگی هر انسان است و والدین می‌توانند با کمک مربیان مدارس وظایف دینی را برای دانش آموزان تبیین کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان عنوان کرد: نماز خواندن به موقع موجب نظم و ترتیب در زندگی می‌شود و دانش‌آموزان باید سعی کنند از همین ابتدا در خواندن نماز اول وقت تلاش کنند.

حجت الاسلام ورهرام از اهداف مهم برای اجرای جشن تکلیف را آشنایی دانش آموزان با وظایف شرعی و دینی ذکر کرد و گفت: جشن تکلیف یک خاطره شیرین است که دانش آموزان آن را در ذهنشان ثبت می کنند.

وی همچنین به تبیین نقش و جایگاه دختران در اجتماع اشاره و تصریح کرد: خداوند جایگاه دختران را با نزول سوره کوثر بلند مرتبه داشت و آنگاه که به ابتران عالم ثابت کرد که نسل پیامبراسلام(ص) توسط دختری که جهان به یمن وجود او و برای او خلق شده بود ادامه خواهد داد.

گفتنی است؛ در این مراسم که با حضور 50 نفر از دانش آموزان و در فضایی روح‌بخش و با نشاط در مسجد امام شافعی برگزار شد به کلیه دانش آموزان هدایایی تقدیم شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.