هیئات مذهبی مراقب باشند که به دستگاههای دولتی وابسته نشوند
29 شهریور 1401 - 16:35
شناسه : 637
بازدید 115
7
نماینده ولی فقیه در کردستان: حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: هیئات مذهبی مراقب باشند که به دستگاههای دولتی وابسته نشوند چرا که برنامه‌های هیئتی مردمی است و باید توسط خود مردم اداره شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری نهضت در کردستان، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در جمع اعضای کانون مداحان و مسئولان هیئات مذهبی کردستان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر فرمودند«وقتی خداوند بنده‌ای را دوست داشته باشد محبت امام حسین(ع) را در دل او قرار می‌دهد» بنابراین باید یادمان باشد همه ما خادم امام حسین(ع) هستیم و باید به این مهم افتخار کنیم.

وی افزود: با برگزاری جلسات و برنامه‌های هیئات مذهبی در ایام محرم در کل شهرهای استان شاهد استقبال پرشور مردم و هیئات مذهبی از برنامه‌های محرم بودیم که قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: صدها میلیون تومان بعد یا در دوران کرونا اعتبار از تهران و در داخل استان جذب شد و در ایام غدیر و محرم خرج شده است و این بیانگر ارادت مردم به اهل بیت است.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تاکید بر رعایت زمان در برگزاری برنامه‌های ایام محرم در هیئات مذهبی تصریح کرد: هیئات مذهبی باید به جلسات نظم بدهند و زمان شروع و پایان مراسم هیئات مشخص باشد و به موقع برگزار شود چراکه تاخیر در برگزاری جلسات هیئات مذهبی موجب عدم حضور مدعوین خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید هیئات مذهبی مراقب باشند که به دستگاههای دولتی وابسته نباشند چرا که برنامه‌های هیئتی مردمی است و باید توسط خود مردم اداره شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان پرهیز و جلوگیری از اسراف در اجرای برنامه‌های هیئتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسئولان هیئات باید جلوی اسراف را بگیرند و برنامه‌ها را ساده و مردمی پیش ببرند.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: جوانان سرمایه‌های این جامعه هستند که می‌توانند مجالس مذهبی را گرم کنند و باید از ظرفیت جوانان برای رونق گرفتن مجالس دینی استفاده برد.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای اعلام می‌کنند مسجد و حسینیه جای بچه‌ها نیست در حالیکه بچه‌ها باید وارد مساجد و حسینیه‌ها و مجالس دینی و مذهبی شوند تا یادبگیرند و در آینده خودشان مجالس مذهبی را بچرخانند.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: مطالب سخنران باید پشتوانه، سند و محتوا داشته باشد بعد در مجالس بیان شود.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی رئیس تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: هیئات مذهبی در همه شهرهای استان به ویژه در شهرهای قروه و بیجار، سنندج و کامیاران فعال است که در برنامه‌های مختلف فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این نشست به منظور هم عهده شدن برای تلاش و مجاهدتی دیگر در پایان ماه صفر برگزاری مراسم اربعین و عهد بر جهاد تبیین است، افزود: ذاکرین و هیئات مذهبی در این راستا فعالیت دارند.

مظفر آئینی رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: در استان کردستان 650 هیئت مذهبی فعال هستند که از این تعداد 200 هیئت در کل سال در راستای اجرای برنامه‌های مناسبتی ملی و مذهبی فعالیت دارند و 50 هیئت نیز به صورت هفتگی برنامه‌ای را در دستور کار قرار دارند.

وی اضافه کرد: سیاست استان براین است که تمامی هیئات مذهبی استان از سال بعد حداقل یک برنامه را در دستور کار قرار دهند و هر هفته برنامه‌ای را در استان اجرا کنند.

آئینی یادآور شد: در دهه اول محرم در کردستان تمامی هیئات مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورا دسته روی داشتند که می توان گفت 65 هزار عزادار در استان در دسته روی ها مشارکت کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.