مراسم ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز در حسینیه شهرستان مریوان
07 اسفند 1401 - 15:54
شناسه : 6506
بازدید 71
11
مراسم ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام وروز جانباز در حسینیه شهرستان مریوان برگزار گردید.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، در این مراسم سخنران حجت الاسلام  سید ساران  ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت قمربنی هاشم، حضرت ابوالفضل علیه السلام روز جانبازکه نامگذاری شده است بیان داشت: ابوالفضل العباس (ع) فردی تسلیم، تصدیق، وفادار و خیرخواه بوده‌اند.

وی افزود: حضرت ابوالفضل (ع) در کنار پدری همچون حضرت علی (ع) و برادرانی، چون امام حسن (ع) و امام حسین (ع)، به کسب فیوضات علمی و معنوی پرداخت وگفت:عشق و علاقه وی به امام حسین (ع) به حدی بود که در جریان کربلا، به همراه ایشان، جان خود را در راه حفظ آرمان‌های اسلام و پیروی از آن حضرت فدا کرد.

وی بیان کرد: حضرت عبّاس سلام الله علیه، جمال ظاهر و کمال باطن را جمع کرده بود. وی آن قدر زیبا و نورانی بود که ملقّب به «قمر بنی هاشم» شده بود؛ امام جعفر صادق علیه السّلام، عمویش حضرت عبّاس سلام الله علیه را با وصف عرشی «عبد صالح» می‌ستوده و می‌فرمود: «اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیهَا الْعَبْدُ الصّالِحُ»

وی در پایان گفت:میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانبازدر حادثه کربلا، سمت پرچمداری سپاه حسین علیه السلام و سقایی خیمه‌های اطفال و اهل بیت امام را داشت. به خاطر فداکاری و جانبازی آن حضرت در روز عاشورا، و به منظور خاطره ایثارگری‌های جانبازان عزیز، سالروز ولادت با سعادت بزرگ جانباز کربلا، حضرت عباس علیه السلام به عنوان روز جانباز را گرامی میداریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.