کاشت درخت و محترم شمردن آن مورد تاکید قرآن کریم و معصومین(ع) است
18 اسفند 1401 - 11:12
شناسه : 6713
بازدید 48
7
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان گفت: در آیات قرآن، سخنان و سیره معصومین(ع) موضوع کاشت درخت و محترم شمردن درخت مورد تاکید بوده و نیاکان ما نیز به این مسئله اذعان داشته و باغستان های سنتی خود نمونه بارز این موضوع است.
ارسال توسط : نویسنده : رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان:
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ حجت‌الاسلام حسن ورهرام، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان در این مراسم آیین روز در ختکاری ضمن یادآوری روز درختکاری و هفتة منابع طبیعی اظهار داشت: ما اکنون در شرایطی زندگی می‌کنیم که اگر به فضای سبز توجه نداشته باشیم، به حیات و زیست جامعه ضربة بسیار بزرگ و مهلکی وارد شده است.

حجت‌الاسلام ورهرام عنوان کرد: زمانی بود که درخت به عنوان یک موجود زندة زینتی به شمار می‌رفت و حتی یک نبات با شکوه برای منظره بود. اما امروز درخت‌ها ریشه‌های یک شهر برای تنفس هستند و ضرورت حیات سالم مردم شهر و روستا و حتی کشور ما در سایة آن است .

وی افزود: در آیات قرآن، سخنان و سیره معصومین(ع) موضوع کاشت درخت و محترم شمردن درخت مورد تاکید بوده و نیاکان ما نیز به این مسئله اذعان داشته و باغستان های سنتی خود نمونه بارز این موضوع است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان باغ اشاره به درخت به عنوان مظهر زیبایی و حیات تصریح کرد: درخت به‌عنوان مظهر زیبایی و حیات، نقش اساسی در زندگی سایر موجودات زمین دارد و بخش مهمی از نیازهای انسان را نیز برآورده می‌سازد و درختان به‌ عنوان ریه‌های زمین معرفی و در فرهنگ عامه نیز آن‌ها را نماد زندگی، رشد، بخشندگی، ایستادگی و پایداری می‌دانند.

وی افزود: در بسیاری از نقاط دنیا، درختان مقدسی وجود دارند که با توجه به اعتقادات مردم، ارزش مضاعف یافته‌اند و به عنصری قابل‌احترام و در نگاه عموم، معجزه‌گر بدل شده‌اند.

گفتنی است؛ در پایان مسئولین حاضر در مراسم با کاشت نهال، توجه به حیات طبیعی را گرامی داشتند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.