مسجد نه تنها مکانی برای عبادت و ارتباط با خداوند متعال ، بلکه مهمترین پایگاه اجتماعی محسوب می شود
03 فروردین 1402 - 15:51
شناسه : 6953
بازدید 70
7

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی کردستان؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان گفت: مساجد همواره اثرات و کارکردهای مختلفی داشته‌اند که این به معنای اهمیت و اعتبار آنها در جامعه مسلمانان است. و امروزه نیز با همت و تلاش کارگزاران فرهنگی و دینی این امر مهم باید مد نظر قرار گیرد همانگونه که در طول […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی کردستان؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان گفت: مساجد همواره اثرات و کارکردهای مختلفی داشته‌اند که این به معنای اهمیت و اعتبار آنها در جامعه مسلمانان است. و امروزه نیز با همت و تلاش کارگزاران فرهنگی و دینی این امر مهم باید مد نظر قرار گیرد همانگونه که در طول تاریخ و از صدر اسلام تاکنون مساجد محلی برای گرد آمدن مسلمانان در کنار یکدیگر و یک پایگاه مهم اجتماعی ، پایگاه قضایی، محلی برای پرداختن به امور حسبیه، کانون ارتباط جمعی، پایگاه جهاد، مرکز آموزش و… بوده‌ است.

حجت الاسلام موسوی در آیین غبارروبی مسجد جامع شهر دهگلان افزود : نهادهای و تمامی دستگاههای فرهنگی میبایست به این نکته مهم توجه داشته باشند که مسجد دارای وظایف و کارکردهای بسیاری می باشد و حتماً این کارکردها در برنامه های فرهنگی و ملی مذهبی باید گنجانده شود و مسجد یکی از بهترین ظرفیتهایی است که نباید از آن غفلت داشته باشیم.

وی ادامه داد : مساجد در انجام حمایتهای مادی و معنوی از انقلابیان نقش بسزایی داشتند بنحویکه به مهمترین پایگاه اجتماعی و مبارزاتی تبدیل شده بودند . ارتباط مسجد بااقشار و اصناف و گروههای مختلف اجتماعی نیز سابقه ای بسیار طولانی دارد فلذا باید تمام برنامه های فرهنگی با محوریت مساجد باشد و این نکته مهم در برنامه ریزیها مد نظر قرار گیرد .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.