خدیجه کبری(س) از شخصیت های ممتاز و بی بدیل تاریخ اسلام است
14 فروردین 1402 - 11:54
شناسه : 7525
بازدید 71
9
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان گفت: حضرت خدیجه کبری(س) یکی از شخصیت‌های ممتاز و بی بدیل تاریخ اسلام است که سبک زندگی دینی و سجایای اخلاقی او در جنبه‌های مختلف زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی و اجتماعی برای همگان درس ها و پیام های فراوانی را به دنبال دارد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ حجت‌الاسلام حسن ورهرام، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان در گفتگو با روابط عمومی این اداره درمورد سیره اخلاق و شخصیتی حضرت «خدیجه کبری(س)» گفت: حضرت«خدیجه کبری (س)» اولین زنی بودند که به اسلام گرویدند و با توجه یه اینکه ضمیر روشن داشتند انسانی روشن‌بین و دوراندیش بودند.

حجت‌الاسلام ورهرام افزود: آن حضرت در عین حال بسیار باگذشت، علاقه‌مند به معنویات، وزین و باوقار، معتقد به حق و حقیقت و تمایل به اخبار آسمانی داشتند و همین امر زمینه ازدواج ایشان با «پیامبر اکرم (ص)» را فراهم کرد.

وی افزود: عظمت مقام او همین بس که از میان تمام بانوان اهل بهشت پس از دخت والا مقامش صدیقه کبری(س)ایشان و حضرت مریم و آسیه برترین و والاترین هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی عنوان کرد: حضرت خدیجه(س)که در جامعه خود به عنوان یک الگوی زن برتر مطرح بوده، تاثیر به سزایی در گسترش صفات نیک انسانی داشته است.

وی همچنین با اشاره به فوت آن حضرت اظهار داشت: آن بانوی بزرگوار در آخرین لحظات عمر شریف خویش از پیامبر خواستند تا عبای خود را کفن ایشان قرار دهد و زمانی که آن حضرت وفات کرد،فاطمه(س) دور رسول خدا می‌گشت و می‌گفت: یا رسول الله مادر من کجاست و رسول خدا جوابش را نمی داد.جبرئیل نازل شد و گفت:پروردگار تو امر می کند به فاطمه سلام برسان ،و به او بگو مادر تو در خانه ایی است که کعاب(سقف) آن از طلاست ،و ستون های آن از یاقوت احمر است ،بین آسیه و مریم.

حجت‌الاسلام ورهرام درپایان افزود: پیامبر اکرم (ص) در شأن حضرت خدیجه فرمودند ایشان مرا تصدیق می‌کرد زمانی که همگان مرا تکذیب می‌کردند و حضرت خدیجه (س) همواره در راستای بیان حقایق گام برداشتند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.