برگزاری همایش بانوی آفتاب در شهرستان قروه
15 فروردین 1402 - 23:23
شناسه : 7614
بازدید 66
7
برگزاری همایش بانوی آفتاب به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت الاسلام سیف الله سبزی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه با اعلام این خبر گفت: همایش بانوی آفتاب به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) با سخنرانی حجت‌الاسلام شمع آبادی از اساتید حوزه علمیه شهر مقدس قم در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام شمع آبادی در سخنانی ضمن تسلیت وفات ام المؤمنین حضرت خدیجه (س) به حاضرین گفت: حضرت خدیجه ۲۵ سال در خانه پیامبر اسلام زندگی کرد و درسال دهم بعثت در ماه مبارک رمضان، مدت کوتاهی بعد از وفات حضرت ابوطالب عمو و سرپرست پیغمبر از دنیا رفت که آن سال را عام الاحزان سال اندوها گفته اند.

وی افزود: پیامبر اعظم (ص) درباره حضرت خدیجه (س) می فرماید: خداوند بهتر از او را به من نداده است، او به من ایمان آورد در هنگامی که مردم کفر داشتند، تصدیق نبوت من کرد، زمانی که دیگران مرا تکذیب کردند و اموال خود را در اختیار من گذاشت در وقتی که دیگران مرا محروم کردندو خداوند متعال از او فرزندانی به من عطا کرد.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه (س) همسری فداکار و ایثارگر، بهترین یاور برای رسول خدا(ص) در تمام مشکلات و سختی های پی در پی و تبعیدها و محاصره های پیامبر، قوی ترین پشتییان و همراه او بود.

حجت‌الاسلام شمع آبادی افزود: حضرت خدیجه(س) نخستین بانویی است که به پیامبر گرامی اسلام ایمان آورد و در رکاب وی مجاهدت کرد و همه ناملایمات را به جان و دل خرید تا مسیر ترویج احکام الهی هموار شود.

گفتنی است: در پایان این مراسم از سه بانوی کار آفرین از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.