برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای اردیبهشت در مسجد جامع سنندج
18 اردیبهشت 1402 - 12:49
شناسه : 8384
بازدید 76
4
مراسم گرامیداشت شهدای اردیبهشت در مسجد جامع سنندج با حضور عموم مردم برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، مراسم بزرگداشت شهدای اردیبهشت کشور ۱۷ اردیبهشت با حضور مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

اگر چه بزرگداشت این مراسم برای شهیدان آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، حمید رضا الداغی، علیرضا شهرکی و نرجس صیاد از استان‌های دیگر بود، اما شیعه و سنی آمده بودند تا همه با هم در کنار یکدیگر یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشته و از این نقطه از خاک کشورمان با خانواده‌های معظم شهدا ابراز همدردی کنند.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک و تسلیت به خانوادا‌های شهدای اردیبهشت‌ماه کشورمان اظهار داشت: این شهدا در راه دین و امنیت کشور جانشان را از دست دادند.

وی اقدام جنایتکارانه در به شهادت رساندن فرزندان این آب و خاک کشورمان را محکوم کرد و گفت: نمی‌دانم این جنایتکاران و شیطان‌صفتان بر چه اساسی جرات انجام چنین جنایتی را دارند. باید همه عاملان به سزای اعمال ننگین خود برسند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه شیعه و سنی امروز از دیار کردستان عزادار و همه ما از این اقدامات کور ناراحت هستیم، تصریح کرد: سوال اینجاست جوانانمان به چه جرمی کشته می‌شوند، همه ما خواستار محاکمه جدی مسببان این حوادث ناگوار در کشورمان هستیم.

وی بیان کرد: شهیدان درس عزت، فداکاری، ایثار، شرافت، استقامت و آبرو را به ما هدیه کرده و با هر قطره خون خود پیام دفاع از آب و خاک کشور را به عالم می‌رسانند.

ماموستا رستمی ابراز داشت: اگر چه با خون ریختن جوانانمان همه ما داغدار و ناراحت می‌شویم، اما شهدای عزیزمان باعث اتحاد بیشتر و خنثی کردن توطئه‌های دشمن خواهد شد و مردم کشورمان با حضور گسترده در مراسم تشییع این فرزندان عزیزمان باز هم حماسه‌ای دیگر آفریدند و با حضور مثال زدنی و غیرقابل توصیف خود، دشمن را ناکام گذاشتند.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در سخنانی به وصف جایگاه شهدا پرداخت و بر ادامه راه شهدا تاکید داشت.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده سابق، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان چهارشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۲ در بابلسر مورد سو قصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید حمید رضا الداغی نیز جمعه‌شب هفته گذشته در یکی از معابر شهری سبزوار پس از آنکه تعرض کنندگان به دو دختر جوان را مورد تذکر لسانی قرار می‌دهد، به منظور دفاع از همشهریان خود وارد درگیری شده و پس از مورد آنکه به شدت مورد اصابت ضربات سلاح سرد قرار می‌گیرد به فیض شهادت نائل می‌شود.

شهید شهرکی رئیس پلیس آگاهی شهرستان سراوان نیز صبح روز ۱۱ اردیبهشت‌ماه جاری به همراه همسر و فرزند با خودروی شخصی در شهر در حال تردد بودند که در حمله ناجوانمردانه معاندین کوردل به خیل عظیم شهدا پیوستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.