برگزاری ستاد بزرگداشت مقام معلم در شهرستان مریوان
19 اردیبهشت 1402 - 13:22
شناسه : 8413
بازدید 56
4
مراسم نکوداشت هفته معلم در شهرستان مریوان با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان، جمعی از مسئولین ادارات و نهادها و معلمین این شهرستان برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ حجت‌الاسلام حسن ورهرام، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان در این مراسم اظهار کرد: معلم کسی است که به دلیل ارتباط نزدیک با شاگردان می‌تواند نیازهای آنها را تشخیص داده و بر اساس آن با تنظیم مطالب آموزشی به عنوان یک رهبر آموزشی در صنف، جریان یادگیری را رهبری می‌کند.

وی افزود: یک معلم می‌تواند با جهت دادن به یادگیری شاگردان معلومات آنها را افزایش  و سرانجام آنها را به حد کمال برساند.

حجت‌الاسلام ورهرام با اشاره به احادیث قرآنی عنوان کرد: مقام معلم همیشه در دین اسلام ستایش شده است و حضرت محمد (ص) فرموده‌اند: معلمی شغل انبیاست و امام علی (ع) می‌فرماید: به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشید.

در ادامه اسماعیل احمدی فرماندار مریوان با ارائه اینکه معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است گفت: در قرآن کریم به مقام معلم اشاره شده است و در نخستین آیات قرآن که بر رسول اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است.

وی همچنین از برگزاری کنسرت موسیقی سنتی به مناسبت هفته معلم در این شهرستان خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این کنسرت آشنایی مردم با موسیقی اصیل ایرانی و ایجاد روحیه شاداب بین مردم عنوان کرد.

گفتنی است؛ تجلیل از فرهنگیان نمونه شهرستان و اجرای نماهنگ معلم از برنامه های این مراسم بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.