جایگاه واقعی بانوان باید بر اساس انسان‌شناسی اسلامی تبیین شود
19 اردیبهشت 1402 - 11:25
شناسه : 8431
بازدید 111
4
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج: حجت‌الاسلام محمدخواه گفت: هویت و جایگاه واقعی بانوان باید بر اساس انسان‌شناسی اسلامی تبیین شود.
پ
پ
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛حجت‌الاسلام هادی محمدخواه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در جلسه ستاد پیشرفت نهضت بانوان این شهرستان که به منظور تعیین و معرفی مسؤل ستاد نهضت بانوان شهرستان سنندج برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور بانوان حاضر در جلسه بر ضرورت و اهمیت این ستاد تاکید کرد و گفت: از آنجا که جامعه مخاطب این نهضت را قشر تاثیرگذار جامعه یعنی بانوان تشکیل می‌دهند این ستاد حائز اهمیت است.

وی با اشاره به نقش محوری زنان در امر تربیت و فرهنگ‌سازی از نگاه آموزه‌های دین اسلام گفت: در گفتمان امامین انقلاب هم این نگاه ملموس و محسوس است به گونه‌ای که از بانوان به عنوان رهبران نهضت یاد شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج خاطر نشان کرد: برای دوام انقلاب و آرمان‌های آن نیز حضور بانوان در عرصه‌های راهبری گفتمان و جریان‌های انقلابی ضروری است به‌ نحوی که ستاد نهضت پیشرفت بانوان می‌تواند پایگاهی برای تحقق این راهبری موثر باشد.

حجت‌الاسلام محمدخواه یادآور شد: دشمن از این توجه دین و نظام به بانوان در هراس است و همه تلاشش را برای تضعیف جایگاه و شخصیت زن به گونه‌های مختلف به کار بسته و به دنبال القای یاس و ناامیدی به آینده جامعه بانوان است که از جمله اقدامات مهم نهضت بانوان در این راستا امیدآفرینی است.

وی یکی از مهمترین آسیب‌های پیش‌روی جامعه بانوان را بحران هویت دانسته و راه برون رفت از این آسیب را تبیین جایگاه و هویت حقیقی بانوان با تاکید بر انسان شناسی اسلامی دانسته تا از این مسیر بانوان جایگاه واقعی خود را بشناسند و به دنبال هویت‌های جعلی و دروغین نباشند.

حجت‌الاسلام محمدخواه در ادامه از بانوان فرهیخته و اندیشه ورز خواست این تعامل مستمر باشد تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌های ستاد نهضت بانوان مشکلات و آسیب‌های حوزه بانوان را به حداقل رسانید.

الهام دهقان مسؤل ستاد نهضت اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این جلسه به تشریح اهداف ستاد نهضت بانوان در استان پرداخت و گفت: دراین طرح از بانوان خوش فکر بهره‌گیری می‌شود تا با رصد ریشه نا کارآمدی ها با حضور نخبگان تا عموم مردم برمشکلات فایق آییم.

وی تاکید کرد: از بانوان حاضر در جلسه خواهشمند است، با توجه به استعداد و توان و قتی که دارند مسئولیت یکی از طرح‌های مذکور را برعهده گیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.