حضور مؤثر طلاب و روحانیون در فضای مجازی ضروری است
07 آبان 1401 - 4:12
شناسه : 854
بازدید 124
6
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار: رئیس اداره تبلغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: یکی از نیازهای اصلی روحانیون در شرایط امروز تسلط به سواد رسانه‌ای و حضور مؤثر در فضای مجازی است.
ارسال توسط : نویسنده : مسعود محمدی منبع : اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان
پ
پ

به گزارش پایگاه ه خبری نهضت؛ حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار اظهار داشت:خوشبختانه فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فضای مجازی علاوه بر حوزه فرهنگ و دین بسیار گسترده و اثر بخش است.

وی افزود: به روز شدن طلاب و روحانیون به مهمترین علوم روز از جمله فضای مجازی و زبان یک امر اجتناب ناپذیر در عصر جدید است.

 

حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا به اهمیت تولید محتوای مناسب در فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: این که مقام معظم رهبری فرمودند اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، حاوی نکته مهمی برای ما است و آن هم این که بدانیم حضور فعالانه در این عرصه چقدر می تواند به ما در نشر مفاهیم و آرمان های انقلابی و دینی کمک کند.

وی عنوان  کرد: در راستای تولید محتوای غنی و دارای جاذبه برای نسل امروز در فضای مجازی باید از توان فعالان این حوزه استفاده شود تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم بنابراین لازم است تا فرصت های فضای مجازی را بهتر بشناسیم و از آن بهره ببریم.

 

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار همچنین به نقش مهم و تاثیر گذار مبلغین در جامعه اشاره کرد و گفت:مبلغین دینی تاثیر گذاری مهمی در گسترش فرهنگ دینی بر عهده دارند.

 

وی با اشاره به اهمیت حضور تاثیر گذار مبلغین دینی در جامعه افزود: مبلغ و مبلغه توانمند باید با استفاده از رهنمود های ارزشمند قرآن کریم واستفاده از احادیث ائمه اطهار صلوات الله علیهم و نهج البلاغه امیر المومنین علیه السلام به خوبی جوانان و نوجوانان را به ارزش‌های اصیل اسلامی جذب کند.

 

حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا افزود: امروز مبلغین و مبلغات باید در تمامی مراسم حضور پر شوری را از خود نشان دهند چراکه امروز با توجه به گسترش همه جانبه تهاجم فرهنگی غرب این وظیفه بیش از هر زمان دیگری بر دوش آنها سنگینی می‌کند و در واقع تبلیغ دین الهی برای آنها یک وظیفه اصلی است.

 

وی گفت: با توجه به ارتباط دو سویه بین مردم و مبلغین و اعتماد مردم به این قشر مذهبی، استفاده از توانایی بالای مبلغین در پیشگیری از مشکلات اجتماعی یکی از راهکارهای مهم است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در پایان به نقش تاثیر گذار مبلغات نیز تاکید کرد و بیان داشت:توجه به فعالیت زنان به‌خصوص در حوزه‌های دینی از برنامه های سازمان تبلیغات است و خوشبختانه مبلغات شهرستان بیجار تاثیر گذاری خوبی در اشاعه فرهنگ دینی در جامعه بر عهده داشته اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.