برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد حضرت ایوب(ع) شهرستان مریوان
25 اردیبهشت 1402 - 15:01
شناسه : 8552
بازدید 60
5
 با همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان محفل انس با قرآن در مسجد حضرت ایوب (ع) این شهرستان برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ ماموستا مسعود دانش‌پژو  امام جماعت مسجد حضرت ایوب شهرستان مریوان در این محفل قرآنی، با تاکید بر پیروی از قرآن کریم و لزوم داشتن زندگی اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: سبك­های زندگی مجموعه‌ای از طرز تلقی‌ها، ارزش‌ها، شیوه‌های رفتار، حالت‌ها و سلیقه‌ها در هر چیزی را در برمی‏‌گیرد.

وی افزود: در واقع سبک زندگی به آن بخشی از ظاهر و رفتار ظاهری انسان بازمی‌گردد که قابل مدیریت است و خصوصاً به زیبایی و خوشایندی نیز ربط پیدا می‌کند.

ماموستا دانش‌پژو عنوان کرد: زندگی اسلامی و قرآنی و ترویج این ‏نوع سبک زندگی در زندگی انسان‌ها همواره مورد توجه و تأکید علما و مراجع دینی ما بوده است.

دژانگاه مربی قرآن مسجد حضرت ایوب اظهار داشت: با توجه به آیات قرآن کریم مناسبات انسان به چهار بخش ارتباط با خدا، ارتباط با خود، ارتباط  با دیگران و چهارم ارتباط با نظام هستی تقسیم می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت عفاف و حجاب در دین اسلام افزود: اسلام علاوه بر احیای ارزش‌ها، جایگاه واقعی زنان و دختران را به آنها بازگرداند و این مهم اگرچه در طول تاریخ پس از اسلام با فراز و نشیب‌هایی همراه بود اما انقلاب اسلامی ایران به عنوان احیاگر ارزش‌های دینی و اسلامی درست در زمانی که ارزش‌های جامعه به دلیل بی‌لیاقتی سران رژیم پهلوی به تاراج می‌رفت بار دیگر موجب احیای این ارزش‌ها از جمله حفظ عفاف و حجاب شد.

مربی قرآن مسجد حضرت ایوب تصریح کرد: بیش از 5 هزار بار  پیرامون مناسبات انسان با خدا در قرآن کریم سخن گفته شده است و کلمات بسیاری همچون الله، ضمیر اشاره به خدا و یا صفات الهی آمده است که به مناسبات انسان با خدا می‌پردازد، برهمین اساس 100 رابطه انسان با خدا از آیات قرآن فهم می‌شود که اگر یک مسلمان بتواند به این تاکیدات عمل کند در مسیر سبک زندگی قرآنی قرار گرفته است.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.