اولین جلسه ستاد نهضت پیشرفت بانوان در مریوان تشکیل شد
25 اردیبهشت 1402 - 12:57
شناسه : 8586
بازدید 53
6
جلسه ستاد نهضت پیشرفت بانوان درسالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان با حضور مسئولین بانوان و فعالان فرهنگی برگزار شد.
پ
پ

 

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی عرض  تشکر و خیر مقدم به حاضرین در جلسه ستاد نهضت پیشرفت بانوان و گفت:  آنچه امروز مانع از حل برخی مسائل ملی شده است عدم توجه به نقش حلقه‌های میانی راهبر است، شکل‌دهی این حلقه‌های میانی بر عهده مردم است و در نهضت پیشرفت بانوان باید کمک کنیم که این حلقه‌های میانی راهبر شکل بگیرند.

وی افزود: جنبش‌های زنانه که در بستر جامعه شکل گرفته را نباید با انقلاب جنسیتی اشتباه گرفت، بلکه دغدغه ما رسیدن به جامعه توحیدی است. آنچه امروز در قالب نهضت پیشرفت بانوان دنبال می‌شود، در واقع در مسیر کنشگری بانوان و استفاده از ظرفیت آنها است. امروزه مردان و زنان انقلابی برای استفاده از ظرفیت زنان فرصت‌سازی می‌کنند، در نهضت پیشرفت بانوان تلاش بر تقویت نقش زن در خانه و خانواده و محیط پیرامون وی است تا زندگی او معنا پیدا کند و همه به اهمیت نقش تربیتی زن واقف شوند.

وی ادامه داد ستاد نهضت پیشرفت بانوان در شهرستان‌ها در حال راه‌اندازی است البته در این زمینه با فراز و نشیب‌هایی مواجه هستیم جذب نیروی کار متعهد نیازمند ثبات موقعیت شغلی است که باید در نظر گرفته شود.

کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی مریوان با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهدافی که این نهضت دنبال می‌کند این است که پیام انقلاب را به مردم برساند، ادامه داد: در نظر داریم که پیام انقلاب در سه قالب گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و شبکه‌سازی منتقل شود. در مسئله گفتمان‌سازی در نظر داریم گفتمان عمومی رواج پیدا کند و زمانی که اولویت نظام اسلامی در آن حوزه خاص شناخته شد، موضوع آنقدر در جامعه پخش شود تا جهت فکری مشخص و مدنظر در باورهای مردم به جریان بیفتد.

وی اظهار کرد: در نهضت پیشرفت بانوان، جریان تبیین و کنشگری بانوان هدف گرفته شده و رویکرد ما مسأله‌محوری و داشتن نقشه کلان است، درواقع به دنبال توسعه شبکه کنشگری و رویش جریان انسانی هستیم.

در پایان سه نفراز فعالان فرهنگی و مسئولین حاضر در جلسه داوطلب شدند مسئولیت ستاد نهضت پیشرفت بانوان را به عهده بگیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.