برگزاری 40 مراسم ويژه شهادت امام جعفر صادق(ع) در قروه
27 اردیبهشت 1402 - 11:03
شناسه : 8609
بازدید 84
12
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه: رئیس اداره تبليغات اسلامی شهرستان قروه از برگزاری 40 مراسم ويژه برنامه شهادت امام جعفر صادق‌(ع) در اين شهرستان در سطح هيئات مذهبی و مساجد شهرستان خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ حجت‌الاسلام سیف‌الله سبزی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه اظهار داشت: در اين مراسم هيئات‌مذهبی با سينه‌زنی و سوگواری به عزاداری پرداختند و روحانیون و مداحان منطقه نيز با سخنرانی و مديحه‌سرايی اجرای برنامه داشتند.
وی با بیان اینکه هيئات مذهبی شهرستان قروه در تمامی مناسبت‌های مذهبی ايام سال به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند، عنوان كرد: بايد اقدامی در‌‌خور شأن آن امامان والامقام انجام داد، زيرا برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری نوعی پايبندی به ولايت است.
حجت‌الاسلام سبزی با اشاره به اينكه حضرت صادق(ع) يكی از مهم‏ترين اركان شيعه و بنيانگذار علوم مختلف مورد نياز جامعه بشری است افزود: دانش پزشكی، كلام، فلسفه، تربيت، اخلاق، عرفان، حديث، فقه، تفسير، شيمی، تشريح، روان‌شناسی، حيوان‌شناسی، لغت، ادبيات، سياست و حكومت، از جمله دانش‌‏هايی هستند كه پيشوای ششم به مشتاقان معارف آموخته است.
رئیس اداره تبليغات اسلامی شهرستان قروه با بيان اينكه يكی از دلائل دانش بی‏كران آن حضرت وجود چهار هزار شاگرد است كه با نام‏‌ها و مشخصاتشان در كتاب‌های رجالی ثبت شده‌‏اند، يادآور شد: مشتاقان علم و دانش از اطراف و اكناف برای كسب فيض و كمالات علمی به در سرای او شتافته‌‏اند و همچنين ناقلان آثار و گزارشگران علوم و اخبار به اندازه او از ديگران نقل نكرده‌‏اند و از هيچ يك از علما‌ اهل ‏بيت(ع) به اندازه آن حضرت احاديث نقل شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.