پخت و توزیع ۳۵۰ پرس غذا ویژه شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در حسینیه سیدالشهداء شهرستان مریوان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی
28 اردیبهشت 1402 - 13:21
شناسه : 8642
بازدید 42
5
برنامه شب شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) دوشنبه ۲۵ اردیبهشت بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در حسینیه سیدالشهداء (ع) شهرستان مریوان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ساران و مرثیه سرائی میثم بهرامی برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت الاسلام ساران روحانی مستقر در حسینیه سیدالشهداء در مورد شخصیت قرآنی امام جعفر صادق (ع) گفت: رسول اکرم (ص) در حدیث ثقلین و دیگر بیانات خود، همواره قرآن و عترت را دو اصل جدا نشدنی معرفی کرده اند پس لازم است که اهل بیت (ع) الگویی همسنگ با قرآن باشند، از این رو امام صادق (ع) نمونهٌ کاملی از یک انسان متربی به تربیت قرآنی هستند.

وی افزود: هنگامی که شخصیت امام صادق (ع) را در پرتو آیات قرآن کریم بررسی می کنیم درخواهیم یافت که ایشان همان قرآن ناطقی هستند که در روایات بدان اشاره رفته است.

وی ادامه داد: عفو و گذشت، یکی از بزرگترین فضایل اخلاقی که رسیدن به آن کار آسانی نیست، روح گذشت از دیگران و نادیده گرفتن خطا‌های آنان است. ادامه حیات اجتماعی مبتنی بر عفو و گذشت است. اگر همهٌ مردم بخواهند در استیفای حقوق خویش سختگیر باشند و از کوچکترین لغزشی چشم پوشی نکنند زندگی بسیار تلخ خواهد شد و روح صفا و صمیمیت به کلی از جامعه رخت بر خواهد بست. خداوند در قرآن می‌فرمایند «خُذالْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِینَ» (الأعراف، ۷/۱۹۹)؛ «عفو و گذشت را شیوهٌ خود قرارده و به نیکی‌ها دعوت نما و از جاهلان روی بگردان<<.

امام صادق (ع) نیز مانند اجدادشان اسوهٌ تقوا و اخلاق و از خاندانی است که شیوه و روش آنان عفو و گذشت می‌باشد. اگر از کسی خطایی سر می‌زد یا به ایشان بدی می‌کرد با کمال رأفت و مهربانی از خطای او می‌گذشت و اشتباه او را نادیده می‌گرفت.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.