مراسم تجلیل بیش از 150 نفر از برگزیدگان مسابقات قرآنی در مریوان برگزار شد
30 اردیبهشت 1402 - 15:45
شناسه : 8649
بازدید 49
6
مراسم تجلیل بیش از 150 نفر از برگزیدگان مسابقات قرآن، نماز و عترت با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان در سالن ارشاد اسلامی برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ در این مراسم ماموستا کریم اشکوه از علمای برجسته شهرستان و امام جماعت اداره آموزش و پرورش ضمن بیان سخنانی اظهار داشت: در بیان اهمیت قرآن،همین بس که پیامبر اکرم(ص) فرمودند:«قرآن،از همه چیز خدا برتر است و فرمودند:برتری قرآن بر سایر سخنان،مانند برتری خداوند است،بر بندگانش». آری؛قرآن کتابی است که رستگاری انسان را در دو جهان تضمین می‌کند،همچون مشعلی فروزان،انسان را،از تاریکی‌های جهل و نادانی رهایی می‌بخشد.

وی افزود: باور به خدا، همة رفتارها و زندگی خانوادگی را به سوی کسب رضایت خداوند سوق می‌دهد و فردی که خدا را ناظر و همراه خود و حتّی از رگ گردن خود به خویش نزدیک‌تر می‌بیند: «وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ: ما انسان را آفریدیم و وسوسه‏‌هاى نفس او را مى‏دانیم، و ما به او از رگ قلبش نزدیکتریم»(ق/16)، تلاش می‌کند تا در برخورد با اعضای خانواده و انجام وظایف خانوادگی، رضایت آنها را جلب نماید. توجّه به عدالت خدا، اینکه هیچ ظلمی را روا نمی‌دارد و حقّ هیچ مظلومی را ضایع نمی‌کند، زمینة شناخت دیگری برای مهار رفتاری اعضای خانواده است. هرچه این حالت قوی‌تر باشد، مشکلات فرد کمتر خواهد بود.

ماموستا اشکوه عنوان کرد: توجّه به صفات خداوند، از جمله رحمت و مهربانی گسترده، توانایی نامحدود و… آثار مثبت بر زندگی فرد و جنبه‌های خانوادگی او بر جا می‌گذارد‌ و عطوفت و رحمت اعضای خانواده نسبت به هم بیشتر و زمینة پیشگیری و حلّ بسیاری از مشکلات می‌گردد، بنابراین، توکّل بر خداوند در همة امور زندگی از آثار ایمان به خداوند است که خانواده را در برابر مشکلات یاری می‌رساند.

وی اظهار کرد: دین‌داری و تقوا از معیارهای مهم در انتخاب همسر است، هر اندازه این ویژگی قوی‌تر باشد، رعایت حدّ و حدود شرعی کامل‌تر و پای‌بند به اصول خانواده بیشتر خواهد بود و هر چه ضعیف‌تر باشد، به همان اندازه می‌تواند به استحکام و پایداری خانواده آسیب برساند.

وی تصریح کرد: تقوا دارای درجاتی است که کمترین درجة آن انجام واجبات و ترک محرّمات است، دختران و پسران جوان باید بدانند کسی که در برابر خدای جهان و خالق هستی کرنش نکرد و به دستورات او بی‌اعتنایی کرد، در برابر همسرش کرنش نخواهد کرد و ارزشی برای او قائل نخواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مجموعه علوم معارفی گفت: حکمتى که در قرآن به کار رفته، مجموعه علوم و معارفى است که انسان را به حقیقت رهنمون مى شود به طورى که هیچ شک و ابهامى در آن نماند. زیرا مجموعه عقاید و آموزه هایى که قرآن بیانگر آنها است، همه با مقتضاى فطرت بشر همسو است و فطرت، آن بخش از علم و عمل را شامل مى شود که کمال واقعى و سعادت حقیقى او را تأمین بکند. ازاین رو، مى شود گفت دین با واقعیت و حقیقت مطابقت دارد.

حجت‌الاسلام حسن ورهرام، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان در حاشیه این مراسم با اشاره به ظرفیت عظیم این شهرستان در فعالیت‌های فرآنی اظهار داشت: شهرستان مریوان همواره در برنامه‌های قرآنی جزء شهرستانهای برتر استان بوده و هرساله شاهد موفقیت‌های دانش آموزان بوده است.که نیازمند توجه جدی از طرف دستگاههای فرهنگی قرآنی از جمله آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی است.

گفتنی است؛ در این مراسم از دانش آموزان و سایر فعالین درحفظ قرآن، قرائت تحقیق، انشاء نماز، احکام،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه تجلیل به عمل آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.