برگزاری سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) در مریوان
02 خرداد 1402 - 13:05
شناسه : 8714
بازدید 46
6
 به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان مراسم سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در محل حسینیه سیدالشهدا شهرستان مریوان با حضور دختران بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ حجت‌الاسلام محمد تقی ساران از روحانیون تبلیغی در شهرستان مریوان در این مراسم ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و توصیه به مادران حاضر در جلسه اظهار کرد: یکی از مسائلی که اکثر خانواده‌ها در رابطه با کودکان خود با آن مواجه هستند چگونگی تشویق کودکان به کارهای خوب و پسندیده است؛ این‌که والدین در زمان انجام یک کار پسندیده از جانب کودکشان چه رفتاری از خود نشان دهند که انگیزه وی برای انجام دوباره را در پی داشته باشد.

وی عنوان کرد: در اسلام و قرآن احترام به دختر به عنوان يك ويژگي انساني مورد توجه و تأكيد قرارگرفته است و مي‌بايست به گونه‌اي باشد كه در عمل خود را نشان دهد.

حجت‌الاسلام ساران با شاره به آموزه های قرآنی افزود: در آموزه‌هاي قرآني احترام  به دختران به شكل عملي نشان داده مي‌شود و تنها در حرف و شعار بسنده نمي‌شود و احترام به شخص به معناي احترام به عقل و هوش اوست و اين كه از پيشنهادها و آرا و نظريات وي استفاده شود در داستاني كه قرآن درباره دختران شعيب گزارش مي كند، شيوه درست برخورد با دختران به روشني تبيين مي گردد و احترام واقعي و عملي نشان داده مي شود.

وی به زندگی حضرت شعیب اشاره و اظهار داشت: حضرت شعيب(ع) هنگامي كه با پيشنهاد به كارگيري حضرت موسي(ع) به دليل قدرت بدني و امانت از سوي دختران رو به رو مي‌شود، آن را مي‌پذيرد و نشان مي‌دهد كه مشاوره با دختران و زنان هنگامي كه با دليل و برهان همراه باشد نه تنها نادرست نيست بلكه امري درست و راست مي باشد و دختران شعيب(ع) به جهت تيزهوشي دريافته بودند كه حضرت موسي(ع) شخصي افزون بر قدرت و قوت بدني كه در مواجه با ديگر چوپانان و آب دهي به گوسفندان نشان داده بود، داراي رفتاري درست بوده و فردي امين است.

در ادامه خانم سخایی از اساتید کارگاههای آموزشی اظهار کرد: حضرت معصومه(س) بانویی بودند که با حفظ حیا، عفت و حجاب کامل با مهاجرت و مجاهدت خود در عرصه اجتماع و سیاست هم حضوری فعال داشتند و ولایت پذیری از شاخصه های برجسته این دختر از خاندان اهل بیت(ع) است.

وی به مناسبت روز دختر گفت: رسول خدا حضرت محمد(ص) نقل شده که فرموده‌اند: «نِعمَ الوَلَدُ البَنَاتُ مُلَطِّفَاتٌ مُجَهِّزَاتٌ مُؤمِنَاتٌ مُبَارَکاتٌ مُفَلَّیَاتٌ» دختران چه فرزندان خوبی هستند؛ با لطافت و مهربان، آماده به خدمت‏ رسانی، یار و غمخوار، با برکت و پاکیزه کننده هستند.

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.