طهارت و پاکی مادر شرط اساسی برای گزینش مادران امامان بوده است
31 اردیبهشت 1402 - 13:25
شناسه : 8727
بازدید 53
5
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان گفت: مطالعه سيره ائمه گواهي می‌دهد که طهارت و پاکي مادر شرط اساسي براي گزينش مادران امامان بوده است.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ حجت‌الاسلام حسن ورهرام، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان در مراسمی که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) برگزار شدضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر گفت: تأثير شخصيت پدر و مادر در روح و جسم فرزندان را نمی‌توان انکار کرد و اين تأثيرپذيري در وجود فاطمه معصومه(س) از برجستگي خاصي برخوردار است.

وی عنوان کرد: حضرت معصومه(س) از هر دو طرف (پدر و مادر) فضايلي را به ارث برد که تنها برادرش علي بن موسی‌الرضا(ع) آن‌ها را به‌صورت کامل در خود جمع کرده بود و به نظر می‌رسد بتوان سر برتری شخصيت والاي فاطمه‌معصومه(س) بر ديگر فرزندان حضرت موسي بن جعفر(ع) را در همين نکته يافت که فاطمه معصومه(س) مانند برادرش از هر دو طرف پاکیزه‌ترین خصال و ویژگی‌ها را به ارث برد باوجود بانوان ديگري در خاندان امام کاظم(ع)گويي “نجمه” ستاره پرنور بانوان امام کاظم است که به‌سان پرفروغ‌ترین ستاره‌ها می‌درخشد و به‌راستی‌که تمام فروغش را به دو پاکیزه‌گوهرش، علي بن موسی‌الرضا(ع)و فاطمه معصومه(س) منتقل کرد.

حجت‌الاسلام ورهرام افزود: سعادتي که نصيب فاطمه معصومه(س) شده اين بود که مادرش، مادر امام رضا عليه السّلام نيز بود. لذا از هر آلودگي در هراندازه‌اش به دور ماند.

وی افزود: از دیگر  ویژگی‌های آن حضرت عصمت، محدثه بودن، ورود زیارت‌نامه مخصوص باعث شده که حضرت معصومه(س) از ديگر امام زادگان و برادران و خواهران پيشي گيرد و همچون ستاره‌ای درخشان در اين آسمان بدرخشد و صاحب شأن و مقام خاصي بشود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان با اشاره به وظایف والدین نسبت به فرزندان اظهار کرد: تعلیم و تربیت فرزند از وظایف پدر و مادر است، که از جمله موارد آن، آموزش احکام اسلامی است؛ پس لازم است در این‌باره یا خود به این امر اقدام ‌نمایند و یا زمینه‌ی آموزش آن از دیگران را با شرکت در کلاس‌های مربوطه فراهم آورند.

گفتنی است؛به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) وروز دختر مراسمی با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان در مدرسه شهید شهناز کریمی برگزار شد و در این مراسم با اهدای لوح به خانواده‌های دختران داری رتبه برتر در حوزه‌های علمی قرآنی و فرهنگی این مدرسه تجلیل به عمل آمد .

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.