همایش «نسیم مهر» در مریوان برگزار شد
10 خرداد 1402 - 18:48
شناسه : 9044
بازدید 55
6
مراسم «نسیم مهر» تجلیل از خیرین و کمک به زندانیان با حضور مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان مریوان در سالن ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ حجت‌الاسلام حسن ورهرام، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان در این مراسم اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم کمک به خانواده زندانیان نیازمند در بخش‌های اشتغال خانگی، مستمری، سبد کالا و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی است.

وی افزود: خانواده زندانیان قربانیانی هستند که پس از به زندان افتادن سرپرست آنها، فرزندان‌شان از کمترین حمایت‌ها بهره‌مند می‌شوند و یکی از برنامه‌های ما در شهرستان مریوان توجه به مسائل اجتماعی بوده که در این خصوص رسیدگی به خانواده زندانی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود وضعیت خانواده زندانیان خواهد شد.

حجت‌الاسلام ورهرام عنوان کرد: تاثیر متغیرهایی چون مدت زندانی شدن و نوع جرم زندانی در عملکرد تحصیلی فرزندان از لحاظ آماری تاثیرگذار بوده و انجمن هم تلاش خواهد کرد آسیب‌های ناشی از زندانی شدن فرد را در ابعاد اقتصادی، عاطفی، اجتماعی و آموزشی بر خانواده و به خصوص فرزندان، کنترل و به حداقل رساند.

وی گفت: از آنجا که اغلب خانواده‌های زندانیان سرپرست خود را از دست داده­‌اند و غالبا از خانواده­‌های محروم جامعه هستند، مهمترین اولویت‌ آنها مسائل اقتصادی و معیشتی از جمله مسکن و مایحتاج اولیه زندگی است و علاوه بر آن مسائل مربوط به بهداشت و درمان نیز بخش عمده­ای از مشکلات این قبیل خانواده هاست و از طرفی تامین هزینه­‌های تحصیل فرزندان نیز از مواردی است که نباید از نظر دور داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان افزود: خانواده‌های زندانیان در صورت نبود رسیدگی به وضعیت معیشتی آن‌ها، زمینه مساعدتری برای روی آوردن به جرم دارند و تعداد بالایی از آن‌ها از فقر مالی رنج می‌برند و این خانواده‌ها تهدید بالقوه‌ای هستند که در صورت حمایت‌نشدن، بزهکاران و زندانیان آینده خواهند بود و امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند.

گفتنی است؛ در پایان از خیرین با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.