برگزاری نشست سالانه کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش کردستان در مریوان
18 خرداد 1402 - 10:59
شناسه : 9191
بازدید 52
4
نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با حضور دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای استان در شهرستان مریوان برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ نشست سالانه کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش کردستان  16 خرداد ماه با حضور نماینده ولی فقیه، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان، ائمه جمعه، مدیران و روسای شهرستان ها و‌مناطق استان در محل خانه معلم شهر مریوان برگزار شد.

جت‌الاسلام حمید نیکزاد، دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ضمن اشاره به تعامل و همکاری ادارات اظهار داشت: جهت‌دهی فرهنگی به جوانان و نوجوانان می‌بایست برگرفته از کلام قرآن باشد چرا که فضای تحمیل شده بر ما برابر نیست و دشمن به صورت مداوم مشغول برنامه‌ریزی بر روی نیازهای انسان است.

حجت‌الاسلام نیکزاد آموزش و پرورش را یک نهاد عمومی برشمرد و افزود: دستگاه تعلیم و تربیت در راستای ادای وظایف خویش به کمک سایر دستگاه‌ها نیاز دارد و در این راستا نیز حوزه‌های علمیه وظیفه تأمین نیروهای متخصص و به روز را برای آموزش و پرورش دارد.

وی برگزاری منظم جلسات کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش را ضروری دانست عنوان کرد: می‌توان از ظرفیت همکاری حوزه‌های علمیه اهل سنت و وزارت آموزش و پرورش در راستای طرح امین بیش از گذشته بهره برد.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب در مورد کار پرورشی جذاب در مدارس، به طرح محراب، پیوند مدرسه و مسجد و نیز استفاده از فضای مساجد و درس آموزی قرآن پرداخت و گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی از فرصت ایام تابستان برای آموزش روان‌خوانی و روخوانی معلمین خصوصاً در مقطع ابتدایی بهره برد.

حجت‌الاسلام حمید نیکزاد تربیت را بر مبنای فرمایش امام خمینی (ره) غایت ارسال رسل خواند و همکاری حوزه علمیه در راستای تربیت بخشی از نیروهای آموزش و پرورش را مهم ارزیابی کرد.

وی پرداختن به تاکید رهبر انقلاب در زمینه کار پرورشی جذاب را لازمه برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش توصیف کرد و گفت: مشکل ما این است که کار پرورشی در سطح ستاد و اداره کل و ادارات محدود می شود و آن چنان که باید به مدارس نمی‌رسد.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های کمیته‌های همکاری حوزه آموزش و پرورش از تدوین ۱۸ برنامه همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سطح صف خبر داد و افزود: امروز باید از همه ابزارهای نوین در امر تربیت و پرورش کودک و نوجوان به نحو بهینه استفاده کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.