تبلیغ چهره به چهره راهکاری برای ارتباط بهتر روحانیون با نوجوانان
18 خرداد 1402 - 11:55
شناسه : 9237
بازدید 113
12
روحانی کردستانی تبلیغ چهره به چهره را راهکاری برای ارتباط بهتر روحانیون با نوجوانان می‌داند و با برگزاری اردوهای یک روزه زمینه تعامل هرچه بهتر با دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، روحانیون از دیرباز مورد اعتماد مردم بوده و هستند ارتباط  و تعامل علما و روحانیون با مردم همواره در جامعه ما مشهود است و در بسیاری از مواقع شاهد حل مشکلات مردم توسط روحانیون بوده‌ایم بی‌شک علما و روحانیون همواره مورد احترام و اعتماد مردم هستند.

در استان کردستان روحانیون و ماموستاها با برقراری ارتباط با مردم چه در مساجد، چه در محافل قرآنی و دینی زمینه پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی مردم را تا حد امکان برقرار کرده‌اند.

این بار یکی از روحانیون شهرستان دهگلان با راه‌اندازی اردوهای فرهنگی زمینه تعامل و ارتباط با نوجوانان و جوانان را فراهم کرده و سعی در برقراری ارتباط موثر با دانش‌آموزان دارند.

حجت‌الاسلام سید میثم موسوی روحانی شهرستان دهگلان اخیرا با برگزاری اردوهای مختلف داخل و خارج شهرستان برای دختران و پسران دانش‌آموز این شهرستان ارتباط موثری با نوجوانان دهه نودی و هشتادی برقرار کرده است. به منظور معرفی ابتکار این روحانی در برقراری ارتباط با نوجوانان مصاحبه‌ای با ایشان انجام شده که در ذیل می‌خوانیم.

لطفا بفرمایید چه شد که به فکر راه‌اندازی اردوهای تفریحی و فرهنگی نوجوانان در فضای باز افتادین و هدف شما از این اقدام چیست؟ 

ارتباط با نوجوانان و جوانان همیشه موجب می‌شود که بزرگترها در هر جایگاهی بتوانند درک درستی از رفتارها، خواسته‌ها و مطالبات آنها داشته باشند، بنده برای برقراری ارتباط بهتر و موثر نوجوانان با روحانیون سعی داشتم از طریق برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی، زمینه تعامل و ارتباط بیشتر نوجوانان با روحانیون را فراهم کنم، چون معتقدم تبلیغ چهره به چهره می‌تواند بیشترین بازدهی و تاثیر را در میان نوجوانان و حتی عموم مردم داشته باشد.

چه سنینی در برنامه‌های فرهنگی تفریحی شما شرکت می‌کنند؟

تلاش این است که بتوانم از تمام سنین چه کودکان و چه نوجوانان و جوانان با استفاده از اردوهای تفریحی، آموزشی و فرهنگی زمینه ارتباط با این اقشار را فراهم کنم.

ارتباط بچه‌ها با شما در اولین برخورد چطور بود؟

شاید تصور براین باشد که کودکان و نوجوانان نمی‌توانند بخوبی با روحانیون ارتباط برقرار کنند اما در واقع در برخورد اول نوجوانانی که برای شرکت در اردوی تفریحی و فرهنگی دعوت شده بودند در نخستین برخورد احساس شادمانی داشتند که با یک روحانی می‌توانند اردویی شاد و خاطره انگیز را برای خود رقم بزنند.

همراهی بچه‌ها در برنامه‌های موردنظر شما چگونه بود؟

در این برنامه‌های اردویی سعی براین بوده با روحیه بچه‌ها پیش بریم و هر وقت آمادگی برای پذیرش صحبت باشه ارتباط برقرار می‌کنیم، در این اردوهایی که داشتیم الحمدلله بچه‌ها خیلی خوب همراهی می‌کردند و هر برنامه‌ای اجرا می‌کردم استقبال می‌کردند.

 به نظر شما ارتباط روحانیون با مردم بویژه نوجوانان و جوانان چگونه است و راهکار شما برای تقویت ارتباط مردم با روحانیون چیست؟

رسانه‌های بیگانه با تبلیغاتی که علیه ارزش‌های دینی و اسلامی و همچنین بدجلوه دادن چهره مبلغین و روحانیون در پیش گرفته‌اند سعی دارند ارتباط مردم با روحانیون را کاهش دهند، روحانیون چه شیعه و چه سنی باید تلاش کنند که از طرق مختلف این ارتباط را حفظ و افزایش دهند و با استفاده از ابزار هنر و ابتکارات مختلف می‌توان این ارتباط مردم و روحانیون را تقویت کرد، تبلیغ چهره به چهره در قالب اردو می‌تواند راه موثری در این راستا باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.