راه‌اندازی بنیاد نوجوان در کردستان/ اعزام یک‌هزار  دانش‌آموز به اردوهای تفریحی
01 تیر 1402 - 11:27
شناسه : 9599
بازدید 59
5
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان: حجت‌الاسلام رازیانی گفت: بنیاد نوجوان به منظور مشارکت دادن نوجوانان کردستانی در برنامه‌های فرهنگی در استان راه‌اندازی شده است.
ارسال توسط :
پ
پ
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در نشست اصحاب رسانه استان با تبریک یکم تیرماه روز ملی تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: تمام برنامه‌های این دستگاه دینی استان براساس اقتضائاتی است که زیست بوم استان دارد و در انجام رسالت‌مان قرآن را محور و جهاد تبیین را بعنوان کلان برنامه دستگاه تبلیغی استان در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه سعی و تلاش ما پیشبرد فعالیت‌های تشکل‌های دینی به سمت اجتماعی شدن بوده است، افزود: هئیات مذهبی نیز در یکسال اخیر به سوی اجتماعی شدن پیش رفته‌اند و در رویدادهایی مثل سیل، زلزله و کرونا حضور اجتماعی فعالی از جامعه دینی و تشکل‌های دینی کشور شاهد بودیم.

وی به نقش اثرگذار بانوان در جامعه بعنوان کنشگران موثر و توانمند پرداخت و تصریح کرد: در عرصه جهاد تبیین به بانوان توجه ویژه‌ای شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: براساس نیاز کنونی جامعه و انقلاب ما، نوجوانان را در سبد برنامه‌های فرهنگی قرار دادیم و در این راستا بنیاد نوجوان را در کشور و استان راه‌اندازی کردیم که برای جوانان و نوجوانان برنامه‌‌ریزی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام رازیانی یادآور شد: اجرای اردوی یاوران امین ویژه دانش‌آموزان پسر که از 16 تیرماه اولین گروه عازم اردوهای فرهنگی، تفریحی و آموزشی می‌شوند از برنامه‌های این اداره‌کل در استان است که این برنامه برای یک‌هزار دانش‌آموز دختر و پسر در استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش دوره‌های تبیین و تربیت کنشگران فعال در عرصه فرهنگی و اجتماعی استان از اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از راه‌اندازی پویش‌های مختلفی در استان طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: مهرواره محله همدل، نشر خوبی‌ها، پویش‌های کتابخوانی را در استان اجرا کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام رازیانی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا برنامه‌های این اداره‌کل را فراتر از طیف و جناحی خاص و یا حتی منحصر به جامعه دینی اجرا کنیم و از کارهای ویترینی دوری کنیم و اقدامات اثرگذار انجام دهیم.

وی وجود 200 تشکل دینی، کانون‌های فرهنگی، 800 مداح تشیع و تسنن، 600 هیئت مذهبی، را از ظرفیت‌های استان دانست و گفت: تشکیل ستاد نهضت پیشرفت بانوان در استان انجام شده که به اجرای طرح‌هایی شامل دختران پیشرو، رفیقانه و گروههای دخترانه‌ای که در سطح استان فعال است، می‌پردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: 340 موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در استان فعال است که در طول یکسال اخیر صدها محفل قرآنی را در مساجد، تکایا و خانه‌های قرآنی اجرا کردند.

حجت‌الاسلام رازیانی به اجرای 37 حلقه تفسیری قرآنی، دوره‌های تربیت معلم قرآن و تربیت سبک زندگی قرآنی در یکسال اخیر به عنوان بخشی از فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در استان پرداخت و  گفت: برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ، برگزاری نشست‌های وحدت و مقاومت، برپایی دوره‌های آموزش و توانمندسازی برای مبلغین نیز انجام شد.

وی اعلام کرد: در حوزه‌ی بنیاد نوجوان، جلسات گفتمان‌های دینی، تربیت و آموزش مربیان متخصص کودکان و نوجوانان و توانمندسازی مربیان آموزشی و پرورشی نیز انجام شده است.

وی از تشکیل کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی در کردستان در سال گذشته خبر داد و گفت: قرار است امسال سازمان رسانه سپهر استان کردستان در استان راه‌اندازی شود و موافقت‌های این سازمان نیز گرفته شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.