استمرار جشن‌های مردمی عید غدیر تا پایان شب در کردستان
17 تیر 1402 - 13:35
شناسه : 9990
بازدید 46
4
جشن‌های عید غدیر خم در سطح شهر و روستاهای کردستان تا پایان شب ادامه یافت و صدها موکب‌ و ایستگاه صلواتی در شهرهای استان برپا شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ غدیر که می‌شود نه شیعه می‌شناسد و نه سنی، نه پیر و نه جوان، همه می‌آیند و دست به دست هم می‌دهند تا وحدت و یکدلی خود را به رخ بکشند، ارمغان حضورشان در کنار هم شادی است و بودنشان کنار هم زمینه‌ساز ایجاد لحظاتی در کنار هم بودند.

امروز صبح نشده موکب‌های مردمی در شهرهای قروه و بیجار در حال آماده کردن بساط خود بودند، یکی قابلمه‌هایش را برای پخت غذا آماده می‌کرد و آن‌یکی به فکر تهیه شربت و شیرینی بود.

تعدادی از تاکسی‌ها هم از همان آغاز روز آماده جابجا کردن شهروندان بودند، امروز شهرهای کردستان میهمان علی بود.

موکبی محصولات فرهنگی عرضه می‌کرد و فرهنگی بودن کردستان را به تصویر می‌کشید و آن یکی بر سر درب موکبش نوشته بود فقط به عشق علی.

روز جمعه، به نصفه‌های خود رسیده است، مهمانی بزرگ و بزرگتر می‌شود،کوچک و بزرگ، زن و مرد جمع شدند تا در جشن مردمی عید غدیر خم شرکت کنند.

جلوتر که می‌روی موکب‌ ویزیت و داروی رایگان پزشکان به چشم می‌خورد، انگار عظمت این روز را نمی‌توان با پول مقایسه کرد و همه بدنبال پیشی گرفتن از همدلی و مهربانی هستند.

یکی از مال می‌بخشد و دیگ به دیگ غذای رایگان پخت می‌کند و آن یکی بدون حضور در مطب به میان مردم آمده و در گوشه‌ای از این جشن، علمش را هدیه می‌دهد.

دیگری با دف‌نوازی و مولودی‌خوانی هنرش را به نمایش می‌گذارد و گروهی هم هنر طنز و تئاترشان را برای شاد کردن مردم به میدان آورده‌اند.

اینجا شهر مهمان علی است و همه با تمام وجود بدنبال شاد کردن دل هم هستند.

خوشحالی های این حوالی کم نیستند شهرها و روستاهای کردستان همگی غرق در نور و شادی است،کودکان هم حتی سینی شربت را در خیابان می‌چرخانند و خود را در این جشن بزرگ سهیم می‌کنند.

پیرمردها جلوه‌های ادب و احترام را به نوجوانان می‌آموزند و زنان کنار هم بودنشان را با هنر آشپزی می‌گذرانند.

روحانیون هم در کنار مردم به میدان آمدند تا لحظاتی شاد را با نوجوانان به ارمغان آورند، انگار همه مردم شهر خانواده‌ای بزرگ شده‌اند تا شادی‌آفرین لحظات همدیگر باشند.

اجرای موسیقی و نمایش تا پایان شب همچنان مردم را در کوچه و خیابان‌های کنار هم جمع کرده تا روز و شبی خاطره‌انگیز را در جشن بزرگ عید غدیر به یادگار بگذارند.

اینجا جشن‌های مردمی برپاست، جشن‌هایی به وسعت دل‌های مهربان کردستانی‌ها در ماندگارترین روز تاریخ یعنی عید غدیر خم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.